بازداشت تعدادی از معترضان نسبت به تبرئه مأمور پلیس آمریکا در اوهایو

بازداشت تعدادی از معترضان نسبت به تبرئه مأمور پلیس آمریکا در اوهایو

خبرگزاری تسنیم: پلیس ایالت اوهایو اعلام کرد که تعدادی از تظاهرات کنندگان معترض نسبت به تبرئه یک مأمور پلیس متهم به قتل ۲ شهروند سیاه‌پوست را بازداشت کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپاتنیک، پلیس شهر کلیولند در ایالت اوهایو آمریکا تأکید کرد که روز شنبه تعدادی از تظاهرات کنندگانی را که نسبت به تبرئه یک مأمور پلیس معترض بودند، بازداشت کرده است.

این مأمور پلیس پیش از این به‌اتهام قتل دو سیاه‌پوست تحت پیگرد قرار گرفته است. مایکل برلو پلیس 31ساله در صورت مجرم شناخته شدن ممکن بود با بیست و دو سال زندان مواجه شود. اتهام وی دو مورد قتل عمد بود.

سیزده مأمور پلیس در سال 2012 در مجموع 137 گلوله به خودروی تیموتی راسل و ملیسا ویلیامز که مدت طولانی متواری بودند و متوقف نمی‌شدند، شلیک کردند.

برلو به این دلیل متهم شده بود که در زمان توقف خودرو روی کاپوت ماشین ایستاده و 15 گلوله به شیشه جلو شلیک کرده است. هیچ سلاحی داخل خودرو پیدا نشد.

بر اساس حکم صادرشده از سوی دادگاه، برلو به‌صورت آگاهانه آسیب فیزیکی زیادی به هر دو قربانی وارد کرده است ولی این کار را تنها برای دفاع و محافظت از خودش و سایر کسانی که در صحنه حضور داشته‌اند انجام داده و بنابراین مجازات نخواهد شد.

در پی اعلام حکم تبرئه این پلیس سفیدپوست، عده‌ای از تظاهرات کنندگان نزدیک دادگاه تجمع کردند و فریاد می‌زدند: عدالت وجود ندارد.

پلیس کلیولند اعلام کرده است که در جریان تظاهرات معترضان حداقل 3 نفر بازداشت شده‌اند. پیش از این پلیس کلیولند از بازداشت چندین نفر دیگر به‌خاطر رفتارهای غیرقانونی پس از اعلام حکم دادگاه خبر داده بود.

سی‌ان‌ان نیز اعلام کرده است که حداقل 15 نفر در بازداشت به سر می‌برند. پرونده یک پلیس سفیدپوست دیگر که نوامبر گذشته یک نوجوان 12ساله سیاه‌پوست را به قتل رساند، همچنان در جریان است.

قتل مایکل براون نوجوان 18ساله سیاه‌پوست آمریکایی که سال گذشته در شهر فرگوسن ایالت میسوری توسط پلیس کشته شد، آتش اعتراضات گسترده علیه رفتار خشن و تبعیض آمیز پلیس آمریکا را شعله‌ور کرد.

پس از آن نیز شهر بالتیمور به‌علت کشته شدن "فردی گری" جوان سیاه‌پوست 25ساله توسط مأموران پلیس، شاهد اعتراضات وسیع خشونت آمیز بوده است. هیئت منصفه به‌طور رسمی مأموران پلیس را به‌خاطر قتل فردی گری محکوم کرده و این 6 مأمور پلیس در ماه جولای در دادگاه حاضر خواهند شد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت