۲۰۰۰ تعاونی تولیدی در سال ۹۳ تاسیس شد

2000 تعاونی تولیدی در سال 93 تاسیس شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل تعاونی‌های تولیدی وزارت کار با اشاره به اینکه ۹۳ میلیارد تومان اعتبار در سال گذشته به تعاونی های تولیدی تخصیص داده شد گفت: توسعه تعاون را در سه بخش تعاونی دانش بنیان، تعاونی تأمین نیاز و توسعه تعاونی روستایی دنبال می کنیم.

البرز محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه یکی از اقدامات در راستای توسعه بخش تعاون و ایجاد اشتغال زایی بهره گیری از منابع صندوق کارآفرینی امید است، گفت: هر 15 روز یک بار کارگروه مشاغل خرد و کوچک در دفتر وزیر برگزار می‌شود.

 وی با بیان اینکه توسعه فرش دستباف یکی از برنامه های اصلی در این کارگروه است ادامه داد: تعاونی تأمین نیاز تولید کنندگان می تواند چرخه صفر تا 100 فرآیند تولید را پشتیبانی کند. در سال 93 صندوق کارآفرینی امید به شرکت های تعاونی حوزه تولید در گرایش مختلف فرش، صنایع دستی، پوشاک، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی نزدیک به 93 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده است.

محمدی با تأکید بر اینکه  این اعتبار 4 درصد است که تعاونی‌ها از آن بهره‌مند می‌شوند بیان کرد:هر میزان طرح اعتباری که ارائه شود و مورد تأیید صندوق باشد می تواند از تسهیلات بهره‌مند شود. به هر پشتیبان تا سقف 100 میلیون تومان اعتبار داده می‌شود. به هیچ طرحی بیشتر از 100 میلیون تومان اعتبار داده نمی‌شود.

مدیر کل تعاونی‌های تولیدی وزارت کار با بیان اینکه  تولید در بخش تعاون پرچم دار توسعه این بخش است اضافه کرد: اگر یک شرکت تعاونی ایجاد شود، بدون شک در درون آن اشتغال زایی ایجاد می‌شود. در سال 93 توانستیم نزدیک به 2هزار تعاونی تولیدی ایجاد کردیم که به صورت طبیعی اگر سرانه ایجاد اشتغال 7 نفری را برای هر کدام از این تعاونی ها در نظر بگیریم قطعاً‌اشتغال زایی خوبی ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه توجه به تعاونی های دانش بنیان یکی از برنامه های اصلی در حوزه تعاون است گفت:تشکیل تعاونی تأمین نیاز تولید کنندگان در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعتی، فرش و صنایع دستی است که یکی از بهترین شکل شرکت های تعاونی است.

محمدی گفت: بخش نفوذ بخش تعاون به حوزه روستا مسئله مهمی است که تاکنون مغفول مانده است. معاونت تعاون در کارگروه اقتصاد، تولید و اشتغال برای برنامه ششم توسعه عضو هستند که در حال حاضر 3جلسه آن برگزار شده است و اکنون به نوشتن احکام در این زمینه مشغول هستیم. طرحی را در نهاد ریاست جمهوری در معاونت توسعه روستایی دنبال می‌کنیم به این صورت که ایجاد اشتغال را با شناسایی ظرفیت‌ها در 8 استان به صورت پایلوت انجام دهیم که در هفته های آینده عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخش تعاون با تخصیص بودجه ای که معاونت توسعه روستایی در نظر گرفته است ایجاد اشتغال در 8 استان را پایلوت انجام خواهد داد گفت:طرح توانمندسازی و ایجاد اشتغال روستاییان، عشایر،مناطق محروم و مرزی با رویکرد اشتغال پایدار، به منظور توسعه کمی و کیفی تولیدات و ارائه خدمات براساس مزیت‌های منطقه‌ای با بهره گیری از ظرفیت‌های محلی و بهبود وضعیت و کیفیت زندگی جامعه هدف، اجرا خواهد شد.

 انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه