عقب‌نشینی از مواضع سبب مطالبه و زیاده‌خواهی دشمن می‌شود


عقب‌نشینی از مواضع سبب مطالبه و زیاده‌خواهی دشمن می‌شود

خبرگزاری تسنیم: امام‌جمعه کرج با بیان اینکه اکثر جنگ‌های به وقوع پیوسته ناشی از وادادگی و عدم‌ بصیرت است، گفت: عقب‌نشینی و وادادگی سبب وقوع جنگ‌های زیادی در سرتاسر جهان شده و عقب‌نشینی از مواضع سبب مطالبه و زیاده‌خواهی دشمن می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان البرز که امروز با حضور مسئولان استانی در آستانه مقدس امامزاده محمد(ع) کرج برگزار شد با تبریک سالروز حماسه فتح خرمشهر، اظهار داشت: خرمشهر علامت مقاومت و پایداری است و مردم شجاع خرمشهر برای دفاع از آب، خاک، ناموس و ارزش‌های دینی مقاومت کردند.

وی افزود: این دفاع آثار بسیار بزرگی بر جنگ داشت و اگر در همان روز اول حمله دفاع انجام نمی‌شد جنگ به شکل دیگری رقم می‌خورد.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه خرمشهر بیش از یک سال اسیر دست دشمن بود، بیان کرد: عملیات عظیم بیت المقدس که نصرت خدای تعالی در آن کاملا مشهود بود سبب آزادسازی خرمشهر شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به آثار و برکات فتح خرمشهر در ادامه جنگ تحمیلی، خاطرنشان کرد: بعد از فتح خرمشهر به دست رزمندگان اسلام کفه ترازوی جنگ به نفع ایران تغییر یافت و این عملیات ماشین جنگی صدام را متوقف کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به وحدت آحاد رزمندگان در آزادسازی خرمشهر، بیان کرد: در آن زمان وحدت بین همه رزمندگان باعث پیروزی در عملیات فتح خرمشهر شد و انسجام در آحاد ملت و اعضای حاکمیت از دیگر دلایل این پیروزی ارزشمند بود.

امام جمعه کرج با بیان اینکه در ابتدای جنگ عده‌ای سبب تهییج طمع دشمن برای جنگ با ایران شدند،گفت: از وضعیت کشور نشانه‌هایی  به دشمن نشان داده شد که دشمن به کشور طمع کند و طمع کرد، اما وحدت و یکپارچگی مردم و نیروهای نظامی و انتظامی دشمن را علی‌رغم تلفات انسانی بر سر جای خود نشاند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بیان کرد: از اول خلقت در عرصه‌های مختلف جنگ و ستیز و مبارزه وجود داشته اما مقابله جبهه حق و باطل همیشه با پیروزی جبهه حق هرچند با سختی و مشقت به پایان رسیده است.

امام جمعه کرج با اشاره به تجاوزات گسترده به یمن و کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع، گفت: جبهه استکباری با جنگ نیابتی زیر ساخت‌های این کشور را ویران نموده و چه فجایعی را به بهانه احساس خطر از این ملت مسلمان به بار آورده است.

وی با اشاره به قتل عام کودکان و زنان در مقابل دیدگان مدعیان حقوق بشر اظهار داشت: همه این فجایع در مقابل چشم جهان و مدعیان حقوق بشر در حال وقوع است و همه در مقابل این کشتارهای ظالمانه و تجاوزات آشکار سکوت کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به برنامه‌های دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی از بدو تشکیل آن، بیان کرد: دعوای ما با جبهه استکباری دنیا این است که می‌گویند شما نباید رقیب ما باشید و فکر و سلاح و تکنولوژی و هرچیزی که در دنیاست باید متعلق به ما باشد و جمهوری اسلامی ایران این وضع را بهم زده است.

وی با بیان اینکه دشمن به اشکال مختلف به دنبال ایجاد اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی است،گفت: این کشورها خود بزرگترین دارندگان زرادخانه‌های هسته‌ای بوده و در اقصی نقاط جهان دست به آزمایشات هسته‌ای زده‌اند.

وی با بیان اینکه صنعت هسته‌ای با تلاش دانشمندان کشورمان به دست آمده است، خاطرنشان کرد: به ما می‌خواهند دیکته کنند که چگونه به چه  صورتی از مسیر خارج شویم و داشته‌های خود را چگونه از بین ببریم و خراب کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه توصیه‌های مقام معظم رهبری در این زمینه باید مورد توجه همه قرار گیرد، بیان کرد: ایشان مکررا بیان کردند که در این زمینه بصیر و بینا باشید و دشمن را خوب شناخته و با ترفند آن خوب آشنا شوید.

وی با بیان اینکه دشمنی استکبار از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا به امروز ادامه دارد،گفت: متاسفانه عده‌ای ساده‌لوحانه فکر می‌کنند که اگر مقابل دشمن کوتاه آمده و کرنش کنند او از دشمنی و زیاده‌خواهی دست برمی‌دارد.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه جدی نگرفتن لبخند دشمن از توصیه‌های مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: باید ایمان به خدا  را در خود کامل کنیم و با بصیرت کامل به موقع و به جا اقدام نماییم.

امام جمعه کرج با بیان اینکه اکثر جنگ‌های به وقوع پیوسته ناشی از وادادگی و عدم‌ بصیرت است، بیان کرد: عقب‌نشینی و وادادگی سبب وقوع جنگ‌های زیادی در سرتاسر جهان شده و عقب‌نشینی از مواضع به‌حق سبب مطالبه و زیاده‌خواهی دشمن می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه نسل جوان باید با رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان  8 سال جنگ تحمیلی آشنا شود،گفت: باید این رشادت‌ها به نسل آینده و جوان منتقل شده و از ایجاد انحراف در آن جلوگیری به عمل آید و اجازه فراموشی به آن ندهیم.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به اینکه همه وظیفه تبلیغ ارزشها را برعهده دارند، بیان کرد: این امانت الهی باید به نسل آینده منتقل شده و انتقال ارزش‌ها در جامعه مخصوص یک قشر خاص نیست بلکه همه باید در این زمینه نقش خود را ایفا نمایند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه ملت ایران در آزمون‌های سختی حاضربوده است، گفت: ملت ایران تاکنون از همه امتحان‌ها سربلند بیرون آمده و در زمان فعلی نیز باید با تدبیر و درایت عبور کند.

وی با بیان اینکه برهه کنونی به فرمایش مقام معظم رهبری پیچ تاریخی است، بیان کرد: در این پیچ باید نرمش قهرمانانه داشته باشیم و قاطعانه این نرمش را انجام داد.

امام جمعه کرج با بیان اینکه ایران اسلامی برای نشان دادن حسن نیت خود به تمام تعهدات پایبند بوده است، افزود: ما در طول این مدت همه کارهایی را که باید انجام می‌دادیم را انجام دادیم و تقریبا تمام داشته‌های خود را از کار انداختیم یا تعطیل کردیم اما طرف مقابل گستاخ‌تر شده است.

امام جمعه کرج اظهارداشت: طرح مقابل گستاخ‌تر شده و دست به تهدید نظامی می‌زند ودر زمان‌های مختلف چنگ و دندان نشان می‌دهد و دائم ما را از جنگ، تجاوز و حمله نظامی می‌ترساند.

وی با بیان اینکه کوتاه آمدن در مقابل ظلم و تحمل در مقابل آن مورد پسند اسلام نیست و اسلام اجازه ظلم به ما نمی‌دهد، افزود: ما ظالم نیستیم و فرزندان حسین (ع) هستیم و هرگز کاری نمی‌کنیم که دیگران به ما ظلم کنند.

وی با اشاره به اینکه مظلوم هستیم، خاطرنشان کرد: حسین (ع) مورد ظلم واقع شد و برایش امان نامه نیز آوردند ولی با این حال با دیدن این شرایط زیر بار ظلم نرفت.

امام جمعه کرج با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد بی‌اعتمادی به آمریکا وعدم اعتقاد ایشان به مذاکرات هسته‌ای زیر شبح تهدید گفت: رهبری از روز اول بیان کردند که طرف مقابل قابل اعتماد نیست و اعتقادی به مسئله مذاکرات هسته‌ای زیر شبح تهدید ندارم چون جایگاه نرمالی ندارد و برنامه‌های آنها بر روی صداقت نیست.

وی با اشاره به اینکه تاکید مقام معظم رهبری در مورد اطلاع‌رسانی در موضوع هسته‌ای از فرمایشات ایشان است،گفت: عده‌ای در این کشور دائما طوری عمل می‌کنند که مردم از مسائل مطلع نشوند و ما چیزی برای مخفی کردن از مردم نداریم.

وی با اشاره به اینکه دلایل عدم بیان مسائل برای مردم قابل توجیه نیست،گفت: چرا مسائل برای مردم بیان نمی‌شود و زاویه‌های کور و تاریک آن برملا نمی‌شود.

وی با بیان اینکه این شرایط نشان از وادادگی در مقابل دشمن دارد، بیان کرد: کشور در شرایطی قرار می‌گیرد که دشمن برای ما رجز می‌خواند و این قابل قبول نیست.

امام جمعه کرج با بیان اینکه نیروهای مسلح با انسجام و آمادگی کامل آماده پاسخ قاطع و کوبنده به دشمن هستند، بیان کرد: انسجام و وحدت بین نیروهای مسلح وجود دارد، این وحدت و همدلی در میان ملت و دولت نیز در سطح خوبی است و هرگز اجازه تعرض و دست اندازی به هیچ دشمن خائنی داده نمی‌شود.

انتهای پیام/ج
پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon