جنایت قطیف عربستان ریشه در تفکر وهابیت و تکفیر دارد‌


جنایت قطیف عربستان ریشه در تفکر وهابیت و تکفیر دارد‌

خبرگزاری تسنیم: مرجع تقلید شیعیان گفت: وهابیت امروز فاجعه رخ‌داده در قطیف را محکوم می‌کند اما در کتاب دبیرستانی‌هایشان این آموزه‌ها را ترویج می‌دهند که نشان می‌دهد این وقایع ریشه در تفکر وهابیت دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به جنایت تکفیری‌ها در مسجد امام‌ علی‌بن ابی‌طالب(ع) قطیف عربستان، اظهار داشت: وهابیت تکفیری با انفجار بمب میان نمازگزاران صد نفر را کشته و زخمی کردند که این جنایات را محکوم می‌کنیم.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه داعش و القاعده مسئولیت این جنایت را پذیرفته‌اند، افزود: همه جهان و حتی سیاست‌مداران و علمای سعودی این جنایت را محکوم کرده‌اند؛ آن‌ها خیال می‌کنند مردم دنیا ساده و بی‌خبرند.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه ریشه همه این جنایات در وهابیت مفتیان وهابی است، خاطرنشان کرد: در کتب دبیرستانی وهابیان اشاره شده است که زوار قبور مشرک هستند و جان و مال آن‌ها مباح است.

وی تأکید کرد: این مسئله تنها مربوط به شیعیان نیست زیرا اهل سنت هم به زیارت قبور می‌روند، این درحالی است که وهابیت امروز این فاجعه را محکوم می‌کند اما در کتاب دبیرستانی‌هایشان این آموزه‌ها را ترویج می‌دهند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه درب مدارس خبیثه باید بسته شود زیرا تعالیم خبیثه را نشر می‌دهند، عنوان کرد: مفتیان وهابی که اسم خود را عالم مذهبی گذاشته‌اند، چطور به محکوم کردن ظاهری این جنایات اکتفا می‌کنند و از ریشه‌ها غافل هستند.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon