مهمترین مشکل صداوسیما، نگاه فرهنگی است

مهمترین مشکل صداوسیما، نگاه فرهنگی است

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان صدا و سیما افزود: مهمترین مسئله رسانه ملی در یک نوع نگاه فرهنگی است که آن نیز باید حل شود. اینکه یک نگاه فرهنگی در آن وجود داشته باشد و ما تلاش می‌کنیم این اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، محمد سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما در حاشیه مراسم آئین بیست و چهار ساعته شدن شبکه آذری شبکه سحر در جمع خبرنگاران حاضر شد وگفت: شبکه سحر در حال حاضر به چندین شبکه تلویزیونی تبدیل شده است. که شامل 6 زبان زنده دنیا و دو کانال 24 ساعته است. عمدتا کشورهای همسایه از این شبکه بهره‌مند هستند. 

وی افزود: امروز که سیمای آذری به طور 24 ساعته راه‌اندازی شد امیدواریم که پلی به عنوان ارتباط فرهنگی دو ملت ایران و آذربایجان باشد و ما در آینده نزدیک شاهد همکاری‌های گسترده‌تری باشیم. در صورتی که اطلاع‌رسانی درست و صحیح  شود و شبکه سحر در زمینه فرهنگی به وظایف خود به درستی عمل کند، ما راه را درست رفته‌ایم. 

اما اولین سوال خبرنگاران از سرافراز به محدودیت ارتباط او با خبرنگاران و حاضر نشدن او در جمع رسانه‌های مربوط بود که سرافراز پاسخ داد: من خودم خبرنگار هستم و  باید از بقیه سوال کنم. رییس رادیو و تلویزیون که نباید مدام خودش را مثل بقیه‌ی مسؤولان حکومتی بداند و مصاحبه کند« من هم مثل همه شما خبرنگار هستم و هر زمان که لازم باشد به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ می‌دهم و همکاری می‌کنم.

رییس سازمان صدا و سیما در ادامه درباره اینکه با کمبود بودجه سازمان صدا و سیما چه خواهید کرد؟هم گفت: هنر مدیریت همین است که پول به ما نمی‌دهند ولی ما سعی می‌کنیم کارمان را انجام دهیم.

وی در پاسخ به خبرنگاری درباره وجود  اختلاف او با علی‌اصغر پورمحمدی معاونت رسانه ملی گفت: اگر شماها شایعه‌سازی‌ها را پخش نکنید این مسائل واقعیت ندارد. 

سرافراز در خصوص مهمترین مشکل صدا  و سیما نیز گفت: مهمترین مسئله رسانه ملی در یک نوع نگاه فرهنگی است که آن نیز باید حل شود. اینکه یک نگاه فرهنگی در آن وجود داشته باشد و ما تلاش می‌کنیم این اتفاق بیفتد. 

سرافراز همچنین در جمع خبرنگاران درباره اینکه می‌گویند دکتر سرافراز فیتیله انتقاد به دولت را پایین کشیده است؟ گفت: ما نه فیتیله را بالا کشیدیم نه پایین کشیدیم یک وظیفه‌ای در قبال دولت داریم که اطلاع‌رسانی است و انجام می‌شود و  و دیدگاه‌های دولت را به عنوان عضو اصلی حکومت منتقل کنیم و در مقابل در جایی هم که مردم نسبت به دستگاه‌های دولتی انتقاد دارند‌، حرف‌هایشان را منعکس کنیم.

رئیس سازمان صداوسیما درباره حمایت تلویزیون از تیزرهای تبلیغاتی فیلم‌های سینمایی توضیح داد: شاید اگر به لحاظ عددی اعلام شود که چه مقدار تیزر مجانی در حال پخش است، مساله روشن‌تر می‌شود، ضمن اینکه حمایت‌ها خیلی گسترده است منتهی در این زمینه ضوابط و شورایی وجود دارد که آن شورا تعدادی از فیلم‌ها را ممکن است تشخیص بدهد که مورد حمایت قرار ندهد که این دیگر حق تلویزیون است که چنین تصمیماتی را بگیرد.

 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران