قول سازمان مدیریت و بانک مرکزی برای حمایت از طرح جدید اشتغال‌زایی وزارت کار

قول سازمان مدیریت و بانک مرکزی برای حمایت از طرح جدید اشتغال‌زایی وزارت کار

خبرگزاری تسنیم: معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح حمایت از بنگاه های خرد و کوچک در سطح وسیع یکی از برنامه های اصلی دولت است که در طرح اشتغال زایی با همکاری سازمان مدیریت در دست بررسی داریم.

حسن طایی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت بسته سیاستی اشتغالزایی دولت گفت: طرحی را با همکاری سازمان مدیریت در دستور کار داریم که اکنون در کمیته های تخصصی این طرح در حال بررسی است. سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بانک مرکزی قول دادند که تسهیلات لازم برای اجرای این طرح را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه این طرح سال گذشته قابلیت اجرا شدن را داشت بیان کرد: در قانون بودجه 94، هزار تا 4 هزار میلیارد تومان بودجه برای حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط و اجرای سیاست‌های بازار کار در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه به طور معمول در بنگاه‌های خرد تعداد نیروی کار کمتر از 10 نفر است گفت: این میزان در بنگاه‌های کوچک بین 10 تا 49 نفر بوده و در بنگاه‌های متوسط نیز به طور معمول 50 تا 200 نفر حضور دارند.صنایع کوچک و متوسط که در بخش تولید فعالیت دارند، علاوه بر اشتغالزایی بالایی که دارند در عین حال رشد سریعتری را نسبت به صنایع بزرگتر دارند.

وی ادامه داد: زمانی بنگاه‌های بزرگ اقتصادی موفق می‌شوند که در پیوند با بنگاه‌های کوچک و متوسط بوده و آنها نیز در خدمات بنگاه‌های بزرگ باشند. بنابراین تمام تلاش این است که شرایط آسان‌تری را برای بنگاه‌ها فراهم کنیم.

 به گفته‌ی طایی کسب و کار بنگاه‌های خانگی، خرد، کوچک و متوسط در زمره سیاست‌های فعال بازار کار هستند و در بسیاری از کشورها موردتوجه سیاستگذاران، کارشناسان و تحلیلگران بازار کار قرار دارد. اما هنگامی وضعیت بازار کار بحرانی باشد ونبود تعادل بین عرضه و تقاضای نیروی کار بیشتر شود، کسب و کار بنگاه‌های خانگی وخرد به دلیل اشتغالزایی بالایی که دارند، بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه همه کشورها به بنگاه های کوچک و متوسط توجه بیشتری دارند گفت:در کشور ما نیز در تمامی دولت‌ها توجه به بنگاه‌های کوچک و متوسط موردتوجه سیاستگذاران وزارت کار بوده و هست. از این رو مطالعات تکنیکی روی عملکرد بنگاه‌های کوچک و متوسط در حال انجام است.

طایی با بیان اینکه مشکلات بنگاه های کوچک متفاوت است گفت: نمی‌توانیم نسخه واحدی برای اشتغال زایی در بنگاه ها بپیچیم. برخی از این بنگاه‌ها با مشکلات مدیریتی و فناوری یا بحث‌های مالی و بازاریابی مواجه هستند.

انتهای پیام/

اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه