نیکی‌ملکی: رسانه‌های ارزشی و انقلابی در مسیر گسترش گفتمان امام راحل حرکت کنند


نیکی‌ملکی: رسانه‌های ارزشی و انقلابی در مسیر گسترش گفتمان امام راحل حرکت کنند

خبرگزاری تسنیم: مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت با تأکید بر اینکه رسانه‌های ارزشی و انقلابی در مسیر گسترش گفتمان امام راحل حرکت کنند، گفت: رسالت رسانه‌ها و نشریات این است که حامل پیام مردم بوده و خدمات نظام را بازگو کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دفتر ویژه خبری خمین، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌الله نیکی‌ملکی در آئین افتتاحیه دفتر ویژه خبرگزاری تسنیم در بیت تاریخی امام راحل در خمین، اظهار داشت: ‌اینکه امام چه نگاهی به رسانه‌ها داشته‌اند کمتر به آن پرداخته شده است؛ اگر بیشتر تجزیه و تحلیل صورت گرفته و گفتمان، اندیشه، رویکرد و مکتب فکری امام راحل به‌درستی تبیین شود، دیگر اجتهاد‌های غلط نداشته و آن واقعیت را درست درک می‌کنیم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت با اشاره به نگاه امام راحل به رسانه گفت: مطبوعات از نظر امام راحل بسیار بااهمیت بود به‌طوری که درباره آن فرموده‌اند مطبوعات باید یک مدرسه باشد تا جامعه را پرورش روحی و فکری دهد و به‌تناسب روز و شناخت مسائل اطلاع‌رسانی کند.

وی با ابراز اینکه امروز باید مطبوعات در جامعه اسلامی «انسان‌ساز» باشند، خاطرنشان کرد: همان‌گونه که امام راحل می‌فرمایند خطر مطبوعات منحرف از سلاح بیشتر است. امام خمینی(ره) ارزش مطبوعات را کمتر از خون شهدا نمی‌دانند.

نیکی‌ملکی تأکید کرد: امروز در فضای مجازی رسالت سنگینی بر دوش داریم چراکه در این زمینه کمتر کار شده است. مهمترین موضوع امروز ورود به فضای مجازی بوده که مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت افزود: رسانه باید مفید، قلم باید ارشادی و اخلاقی و بیان هم اخلاقی باشد؛ همچنین انتقادات باید صادقانه باشد چراکه امام راحل نیز تأکید دارند نشریات باید انتقادی و مستقل باشند تا جیره‌خوار مرکزی خاص نباشند.

نیکی‌ملکی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه افرادی که در نشریات فعالیت دارند باید متعهد و مؤمن باشند، تأکید کرد: نباید اجازه دهیم هر مطلبی نگاشته شود بلکه باید بُعد نظارتی افزایش یابد؛ رسانه‌های ارزشی و انقلابی در این ایام که یاد و خاطره امام راحل گرامی داشته می‌شود، باید در راستای تحلیل و گسترش اندیشه‌ و گفتمان ایشان حرکت کنند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت همچنین با اشاره به فعالیت‌های خبرگزاری تسنیم گفت: خبرگزاری تسنیم تاکنون در مسیر انقلاب و منویات مقام معظم رهبری حرکت کرده است و امیدواریم در همین راستا بتواند گفتمان امام راحل را در جامعه به‌خوبی تبیین کند.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon