محصولات امنیتی داخل کشور از این پس ارزشیابی می‌شوند

محصولات امنیتی داخل کشور از این پس ارزشیابی می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: ایجاد کارگروه ارزشیابی علمی و فناوری محصولات افتا به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، محمدحسن انتظاری امروز در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه صنعت بومی سایبری، اظهار داشت: ایجاد کارگروه ارزشیابی علمی و فناری محصولات افتا در آخرین جلسه کمیسیون عالی امنیت ملی فضای مجازی به تصویب رسید.

وی درباره اعضای حقوقی این کمیسیون گفت: سازمان پدافند غیرعامل، نمایندگان وزارتخانه‌های صنعت، ارتباطات و دفاع و نیز سه عضو حقیقی در این کمیسیون حضور دارند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی ابراز کرد: این کارگروه ارزیابی و رتبه‌بندی محصولات داخلی حوزه امنیت سایبری را عهده‌دار خواهد شد و پس از ارزیابی و رتبه‌بندی انجام شده، این محصولات به دستگاه‌های اجرایی برای استفاده، ابلاغ می‌کند.

انتظاری همچنین گفت: 20 میلیارد تومان قرارداد متغیر با شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه بسته شده است که امیدواریم شاهد پویایی هر چه بیشتر انها برای سال اینده باشیم.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه فضای مجازی تنها تغییر تکنولوژی نیست و امتداد زندگی در این فضا توسعه یافته است، گفت: به فضای مجازی نباید به عنوان ابزار نگاه کرد.

انتظاری با اشاره به مدل مفهومی فضای مجازی و نقش حاکمیت‌ها در این عرصه، گفت: هم‌اکنون 14 دستگاه اصلی و 40 دستگاه متعدد در حوزه فضای مجازی فعالند که این فضا باید ساماندهی شود.

او با اشاره به انحلال شورای عالی فناوری اطلاعات که از سوی مجلس در حال انجام است، گفت: تا زمانی که شوراها و دستگاه‌ها به صورت موازی در حال فعالیت باشند و هم جهت نباشند، توسعه در بخش فضای مجازی اتفاق نمی‌افتد. بر این اساس باید هماهنگی در کل کشور توسط شورای عالی فضای مجازی شکل گیرد و اعمال حاکمیت از این طریق انجام شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه
آسیاتک