بهره‌برداری از چند طرح بنیاد برکت در مناطق محروم استان کردستان

بهره‌برداری از چند طرح بنیاد برکت در مناطق محروم استان کردستان

خبرگزاری تسنیم: طرح توانمندسازی اقتصادی برکت در سنندج و سه مدرسه ساخته شده توسط بنیاد برکت در روستاهای محروم شهرستان‌های سقز و بانه در استان کردستان این هفته با حضور مقام‌های کشوری و استانی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بنیاد برکت،این طرح اقتصادی در زمینه تولید انواع بستنی و پرورش گاو شیری فعالیت می‌کند. بنیاد برکت در هشت سال گذشته خدمات گسترده و متنوعی در سطح مناطق محروم استان کردستان داشته است.این بنیاد برای حمایت از کارآفرینان محلی و توانمندسازی اقتصادی این استان تاکنون در 17 طرح مختلف مشارکت مالی داشته است.میزان سرمایه‌گذاری این بنیاد در طرح‌های یاد شده در توابع شهرستان‌های سنندج، دهگلان، دیواندره، قره، سقز و بیجار، نزدیک به 483 میلیارد ریال بوده است.

این بنیاد به قصد توانمندسازی اقتصادی و حمایت از کارآفرینان محلی در این‌گونه پروژه‌ها مشارکت می‌کند و قصد ماندگاری در طرح‌های یاد شده را ندارد.بنیاد برکت سهم خود را در طرح‌های مشارکتی بین سه تا پنج سال پس از افتتاح، واگذار می‌کند تا بتواند سرمایه‌های خود را برای راه‌اندازی دیگر پروژه‌ها به‌کار گیرد.یکی از اهداف بنیاد برکت برای مشارکت در این‌گونه طرح‌ها، ایجاد اشتغال پایدار برای ساکنان مناطق محروم است.

این بنیاد در هفت سال گذشته در اجرای 200 طرح اقتصادی در مناطق محروم کشور مشارکت مالی داشته تا علاوه بر توانمندسازی اقتصادی این مناطق،  از کارآفرینان محلی حمایت کند.پیش بینی شده است طرح‌های یاد شده برای 130 هزار نفر در 95 شهرستان و 854 دهستان ایجاد اشتغال پایدار خواهد کرد. میزان سرمایه‌گذاری بنیاد برکت در این طرح‌ها 29 هزار میلیارد و 430 میلیون ریال بوده است.
بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سال 86 به منظور خدمات‌رسانی به نقاط محروم کشور تأسیس شد.

سه مدرسه‌ی ساخته شده توسط بنیاد برکت در روستاهای محروم شهرستان‌های سقز و بانه در استان کردستان در روستاهای سرخ موسی، درگاه سلیمان زیویه و سید صارم قرار دارد.براساس توصیه‌های رهبر معظم انقلاب، بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) قصد دارد یک‌هزار مدرسه در مناطق محروم کشور تأسیس کند.

شایان ذکر است در حال حاضر تعداد مدارس ساخته شده توسط این بنیاد در مناطق محروم کشور به 420 مدرسه شامل 2035 کلاس درس رسیده است.این سه مدرسه که با اعتباری به میزان چهار میلیارد و 943 میلیون ریال تأسیس شده است، در مقاطع ابتدایی و راهنمایی فعال خواهد شد.مدارس برکت از مناسب‌ترین تجهیزات کمک آموزشی و بهترین استانداردهای ساخت اماکن آموزشی برخوردار است. بنیاد برکت پس از اتمام مراحل ساخت مدارس برکت، اداره‌ی امور این مدارس را به وزارت آموزش و پرورش واگذار می‌کند.در حال حاضر 920 روستا از توابع 121 شهرستان در سطح کشور تحت پوشش مدارس برکت هستند.

 انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه