رؤیای بازرسی از مراکز نظامی ایران محقق نمی‌شود


رؤیای بازرسی از مراکز نظامی ایران محقق نمی‌شود

خبرگزاری تسنیم: قائم‌مقام خبرگزاری تسنیم گفت: گروه ۱+۵ برای بازرسی از مراکز نظامی ایران تقلا می‌کند و عده‌ای ساده‌لوح احساس می‌کنند این کار شدنی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دفتر ویژه خبری خمین، عباس درویش‌توانگر دقایقی پیش در مراسم افتتاح دفتر ویژه خبرگزاری تسنیم در بیت تاریخی امام راحل در خمین، با اشاره به زیاده‌خواهی‌های گروه 1+5 اظهار داشت: طرف مذاکره‌کننده با ارائه فهرستی از دانشمندان ایرانی، خواستار مصاحبه با آنان است اما به نظر می‌رسد هدف آن‌ها بازجویی، شناسایی و در نهایت شهادت آنان است.

وی با اشاره به اینکه طرف مقابل درخواست‌هایی را مطرح کرده که هیچ ارتباطی به موضوع هسته‌ای ندارد، گفت: در این تردیدی نیست که  باید توافق خوب داشته باشیم و این به‌معنای رعایت خطوط قرمز‌های جمهوری اسلامی ایران است و نباید کسی احساس کند با واگذاری انرژی هسته‌ای می‌توان به پیشرفت رسید.

درویش‌توانگر با اشاره به لزوم توجه مسئولان به همه مسائل کشور گفت: باید توجه داشته باشیم که مسائل کشور تنها انرژی هسته‌ای نیست چرا که برخی از مسئولان فقط درباره انرژی هسته‌ای متمرکز شده‌اند و این درست نیست.

قائم مقام خبرگزاری تسنیم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظهور گروهک تروریستی داعش در منطقه بیان کرد: برای ریشه‌یابی درباره چرایی و چگونگی شکل‌گیری این گروهک باید مطالعات عمیق‌تری داشت. هیلاری کلینتون در کتاب خاطرات خود که در سال 2005 منتشر شده است، مطرح می‌کند: داعش را ما به وجود آوردیم و حمایت کردیم.

وی افزود: البته این گروهک دست‌پرورده نظام استکبار اکنون برای آنان نیز معضلی شده است و سران کشورها رسماً نسبت به خطر آینده این گروهک برای مردم جوامع خود ابراز نگرانی می‌کنند.

درویش‌توانگر همچنین با توجه به اتفاقات اخیر در الرمادی و الانبار عراق گفت: در این باره نیز یک خطای تاکتیکی صورت گرفت و با توجه به اتفاقات در این 2 استان اعلام شد که تنها ارتش باید با آنها مبارزه کند و نیروهای مردمی دخالتی نداشته باشند اما ارتش نتوانست این مناطق را حفظ کند و متوجه شدند که باید نیروهای مردمی در صحنه حضور داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح اتفاقات اخیر در کشور یمن گفت: عربستان سعودی به‌نیابت از آمریکا از مردم یمن انتقام می‌گیرد و هم‌اکنون نیز از جنایات آل‌سعود تنها آمریکا حمایت می‌کند به‌طوری که حتی اجازه ندادند کشتی حامل کمک‌های انسان‌دوستانه به یمن برسد و آن را متوقف کردند.

قائم مقام خبرگزاری تسنیم با اشاره به عملکرد خبرگزاری تسنیم گفت: 2 سال و 6 ماه است از فعالیت رسمی این خبرگزاری می‌گذرد. اتفاقات منطقه و جهان و به‌ویژه تقلای نظام استکبار برای بایکوت واقعیات نشان می‌دهد هرچه در بخش اطلاع‌رسانی سرمایه‌گذاری کنیم کم است چراکه بیش از 80 درصد رسانه‌ها در اختیار غرب و دنیای استکبار است و آنان از قدرت رسانه‌ای خود بهره گرفته تا به منافع خود دست یابند.

درویش‌توانگر با اشاره به رویکرد افکار عمومی به شبکه‌های اجتماعی تأکید کرد: شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان یک فرصت مناسب برای تعامل و ارتباط بیشتر با سطوح مختلف افکار عمومی است و باید در این باره سرمایه‌گذاری مؤثری داشت.

وی در تبیین عملکرد خبرگزاری تسنیم تصریح کرد: خبرگزاری تسنیم از تندروی پرهیز کرده و رویکرد معتدل دارد و بر حرکت بر مدار ارزش‌ها، اصول، ولایت‌مداری و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید دارد و می‌کوشد با افتتاح دفتر این خبرگزاری در خمین فرصتی دوباره در راستای تبیین اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) فراهم شود.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon