اعتراض هزاران ژاپنی به تأسیس پایگاه نظامی جدید آمریکا + عکس

اعتراض هزاران ژاپنی به تأسیس پایگاه نظامی جدید آمریکا + عکس

خبرگزاری تسنیم: هزاران نفر از مردم ژاپن روز یکشنبه با تشکیل زنجیره انسانی در اطراف پارلمان ژاپن در شهر توکیو نسبت به طرح مشترک آمریکا و ژاپن برای ساخت یک پایگاه نظامی جدید در جزیره اوکیناوا اعتراض کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان‌دهندگان تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه ساخت پایگاه نظامی جدید آمریکا در جزیره اوکیناوا، تعداد شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی را بیش از 15هزار نفر برآورد کرده‌اند. تظاهرات‌کنندگان با در دست داشتن پارچه‌نوشته‌هایی مخالفت خود را نسبت به ساخت این پایگاه نظامی آمریکا در ژاپن اعلام و ساختمان پارلمان در شهر توکیو را احاطه کردند.

بر پایه این گزارش،‌ در سال‌های اخیر اخبار متناوبی از هتک حرمت دختران ژاپنی ازسوی سربازان آمریکایی در ژاپن منتشر شده است که واکنش‌های افکار عمومی این کشور را در پی داشته است.

این یکی از بزرگترین تظاهرات‌ها در مخالفت با احداث پایگاه نظامی جنجالی آمریکا بوده است. یکی از معترضان تأکید کرد: ما باید ساخت این پایگاه را متوقف کنیم. دولت سعی می‌کند تا علی‌رغم مخالفت مردم اوکیناوا این پایگاه نظامی را احداث کند.

آمریکا قصد دارد با احداث پایگاه نظامی جدیدی، تجهیزات و نیروهای نظامی خود را از پایگاه قبلی به این مرکز جدید منتقل کند. این مسئله با مخالفت شدید مردم اوکیناوا روبه‌رو شده است.

مردم اوکیناوا اخیراً تظاهرات 35هزار نفری را علیه طرح مشترک دولت ژاپن و آمریکا برای ساخت این پایگاه هوایی برگزار کرده‌اند. مقام‌های ژاپنی قصد دارند تا پایگاه نظامی آمریکا را از منطقه فوتنما به شهر ناگو منتقل کنند. این طرح با مخالفت فعالان محیط زیست و گروه‌های مدنی روبه‌رو شده است.

حدود نیمی از 47هزار نظامی آمریکایی در ژاپن، در اوکیناوا مستقر شده‌اند. بسیاری از ساکنان اوکیناوا خواستار خروج نظامیان آمریکایی از این جزیره هستند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان