قیمت‌ واحدهای کوزو، هسا و کیسون مسکن مهر پرند نهایی شد

قیمت‌ واحدهای کوزو، هسا و کیسون مسکن مهر پرند نهایی شد

خبرگزاری تسنیم: معاون فنی شرکت عمران شهر جدید پرند از آغاز اعلام قیمت‌های نهایی واحدهای کوزو، هسا و کیسون به متقاضیان مسکن مهر پرند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ مهدی اسماعیل‌نسب با اشاره به تعیین قیمت‌ نهایی واحدهای مسکن مهر پرند و اعلام آن به متقاضیان درباره مهمترین جزئیات این موضوع گفت: قیمت ساخت اکثر واحدهای مسکن مهر بر اساس تفاهم‌نامه سه‌جانبه و از سال 88 تا 89 مبلغ 300هزار تومان اعلام شد اما ازآن‌جایی که اجرای پروژه‌ها کمی زمان برد و در این بازه زمانی که باید کار به پایان می‌رسید، عملیاتی نشد بر همین اساس شرکت عمران شهرهای جدید و وزارت راه و شهرسازی بخشنامه‌هایی برای کل مسکن مهر کشور ابلاغ کرد.

وی با اعلام اینکه حدود 96هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پرند واقع شده، اظهار کرد: بر اساس بخشنامه‌های ابلاغی لازم بود قیمت مسکن مهر واقعی سازی شود؛ بر همین اساس در زمستان سال 92 بخشنامه‌ای به شرکت عمران پرند و سایر شرکت‌ها در کشور ابلاغ و معین شد که قیمت واحدهای مسکن مهر طبق بخشنامه مذکور از مبلغ 300هزار تومان بابت هزینه ساخت به رقم دیگری افزایش یابد؛ علاوه بر این، برخی موارد هم در تفاهم‌نامه سه‌جانبه ابلاغ شده گنجانده نشده بود، به همین دلیل شیوه‌نامه‌ای در زمستان سال 92 به‌نام «شیوه‌نامه محاسبه آیتم‌های خارج از تفاهم‌نامه سه‌جانبه» ابلاغ شد.

معاون فنی شرکت عمران شهر جدید پرند با بیان اینکه در این شیوه‌نامه به مواردی از جمله نصب آسانسور و پمپ و مخزن در طبقات بالاتر واحدها اشاره شده است بیان کرد: در واقع دو مسیر برای قیمت‌گذاری واحدهای مسکن مهر از طریق بخشنامه شماره سه و دیگری شیوه‌نامه محاسبه آیتم‌های خارج از تفاهم‌نامه سه‌جانبه در نظر گرفته شد که در نهایت این مبالغ به کارگزاری اعلام و سپس این قیمت‌ها به مردم برای پرداخت اعلام می‌شود.

اسماعیل‌نسب در پاسخ به این سؤال که مردم باید چه‌زمان آورده‌های خود را تکمیل کنند، تأکید کرد: آورده‌ها باید پرداخت شود و بعد واحدها تحویل متقاضیان خواهد شد. همچنین مقرر شده بود قیمت‌ها تا پایان اردیبهشت‌ماه مشخص شود که تمام جزئیات با دقت محاسبه و رقم نهایی هر واحد را تعیین کردیم.

وی از آغاز اطلاع‌رسانی قیمت‌های نهایی شرکت‌های کوزو، کیسون و هسا به متقاضیان خبر داد و درباره تعداد واحدهایی که آماده تحویل شده است، گفت: در حال حاضر 42هزار واحد برای تحویل آماده شده و سایر واحدها هم در حال آماده‌سازی است.

 پیش از این نیز میرمحمد غراوی معین ویژه شهر جدید پرند درباره قیمت‌های نهایی که مردم لازم است بابت محوطه‌سازی و آماده‌سازی پرداخت کنند اعلام کرده بود که تا سقف چهارمیلیون و 500هزار تومان برای این امر معین شده و باقی‌مانده هزینه تکمیل محوطه‌سازی را شرکت عمران شهرهای جدید پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه