۵۰۰ هزار ظرفیت خالی پذیرش در دانشگاه‌های آزاد کشور وجود دارد


500 هزار ظرفیت خالی پذیرش در دانشگاه‌های آزاد کشور وجود دارد

خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور با بیان اینکه دانشگاه آزاد بیشترین سهم را در آموزش کشور دارد، گفت: ۵۰۰ هزار ظرفیت خالی پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی کشور وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد اصفهان، حمید میرزاده پیش از ظهر امروز در جمع روسای واحدهای دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه هدف از سفر به اصفهان برای برگزاری اجلاس آساهیل بوده، اظهار داشت: در حاشیه برگزاری این نشست به بررسی برخی از اولویت‌ها و برنامه‌های دانشگاه آزاد پرداخته شد اما آنچه بیش از همه برای افکار عمومی سئوال برانگیز است این است که چرا دانشگاه آزاد مرتب پذیرش دانشجو دارد در حالی که اشتغالی برای آنها نیست.

وی با بیان اینکه برای تحصیلات تکمیلی نوعی تقاضای اجتماعی است، افزود: ایران از نظر نرخ تحصیلات تکمیلی نسبت به سایر کشورها در سطح پایین‌تری قرار دارد و این در حالی است که در کشورهای کمتر توسعه یافته نرخ تحصیلات دانشگاهی 40 درصد بیش از کشور ایران است. 

رئیس دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور با اشاره به اینکه تقاضای تحصیلات تکمیلی به سمت دانشگاه زیاد است، تصریح کرد: بیش از یک میلیون طرح برای کارشناسی ارشد و نیز 340 هزار تقاضا برای ورود به دکترا ارائه شده است که باید جواب این تقاضا را داد.

وی با اشاره به بحث سرمایه‌گذاری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی بیان کرد: وظیفه دانشگاه‌ها ظرفیت‌سازی است و این در حالی است که در بسیاری از کشورها تحصیلات عالی نسبت به کشور ایران 4 برابر بیشتر است و مسئولان باید جلوی خروج این ظرفیت تحصیلی کشور به دانشگاه‌های درجه دو و درجه سه را بگیرند.

میرزاده با تاکید به این نکته که برای توسعه آموزش عالی باید استانداردها را رعایت کنیم، افزود: هر زاویه که نگاه کنیم توسعه آموزش عالی به نفع کشور است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 500 هزار ظرفیت خالی در 2 هزار و 600 دانشگاه‌ آزاد کشور وجود دارد و هنوز دانشگاه آزاد بیشترین سهم را در آموزش کشور دارد.

رئیس دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور با تاکید به کاهش هزینه‌های دانشگاه‌های آزاد اسلامی گفت: وضعیت اقتصادی و مالی دانشگاه‌های آزاد کشور باید مورد بازبینی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه آناتومی دانشگاه‌های آزاد یک آناتومی موزونی نیست، افزود: اکنون سیاست دولت در دانشگاه‌ها بر اساس نشاط علمی،سیاسی و فرهنگی است.

انتهای پیام/ج

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon