گزارش کامل افتتاح دفتر ویژه خبری تسنیم در بیت تاریخی امام(ره) در خمین


گزارش کامل افتتاح دفتر ویژه خبری تسنیم در بیت تاریخی امام(ره) در خمین

خبرگزاری تسنیم: دفتر ویژه خبرگزاری تسنیم در بیت تاریخی امام راحل در خمین با حضور جمعی از مسئولان ارشد کشوری و استانی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیماز دفتر ویژه خبری خمین، در مراسم افتتاح دفتر ویژه خبرگزاری بین‌‌المللی تسنیم در بیت تاریخی امام راحل در خمین، آیت‌الله قربان‌علی دری‌نجف‌آبادی عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری و نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، عباس درویش توانگر قائم‌مقام خبرگزاری تسنیم  اکبر ضرغامی رئیس اداره امور مجلس معاونت حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌الله نیکی ملکی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت و تعدادی از مسئولان ارشد اجرایی کشور و جمعی از مدیران کل، رؤسا و اعضای شورای اداری استان مرکزی و شهرستان خمین، خبرنگاران و اصحاب رسانه استان حضور داشتند.

فرزندان انقلابی جبهه اطلاع‌رسانی را مقابل مزدوران قلم به‌دست تقویت کنیم

آیت‌الله قربان‌علی دری‌نجف‌آبادی در آئین افتتاحیه دفتر ویژه خبرگزاری تسنیم در بیت تاریخی امام راحل در خمین، اظهار داشت: تا پیش از انقلاب دستگاه‌های اطلاع‌رسانی در جهان در اختیار جنایتکاران و ابرقدرت‌ها بود؛ به‌نوعی رسانه‌ای که در خدمت نیروهای اسلام و پیشرفت آرمان‌های مردمی باشد، تا پیش از انقلاب یا وجود نداشت و یا محدود بود.

وی افزود: رسانه‌های پیش از انقلاب به مسجد، انجمن‌های اسلامی و دینی و هیئت‌های مذهبی که شعاع آن‌ها به محله و مسجد ختم می‌شد، محدود بود. در آن دوران تمام فضای رسانه‌ای دنیا در اختیار صهیونیست‌ها، ایادی استکبار و مزدوران آن‌ها بود.

نماینده ولی‌‌فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: در زمان انقلاب برای چاپ یک اعلامیه از سویی ساواک مانع می‌شد و از سوی دیگر امکانات چاپ و پخش نداشتم و بنابراین اطلاع‌رسانی به‌صورت دستی انجام می‌شد. به‌برکت انقلاب اسلامی زمینه‌ای گسترده برای اطلاع‌رسانی عمیق در کشور به‌‌وجود آمد.

وی در ادامه با بیان "امروز شاهدیم بیش از 300هزار نوع کتاب در نمایشگاه عرضه می‌شود که این کانون عظیم به‌برکت انقلاب به‌وجود آمده و امام خمینی(ره) آن را رقم زدند" خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) کسی است که فقه را مسندنشین کرد و ولایت فقیه را در جامعه تحقق بخشید، ایشان زاهد، شجاع، باصداقت و باعظمت بودند و سبب شدند رسانه امانت‌دار و کار اطلاع‌رسانی عمیق به‌معنای دینی و اخلاق آن در جمهوری اسلامی به‌وجود آید.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: امروز به‌برکت انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره)‌، رسانه‌های دینی، خردمندانه، حکیمانه و همراه علم، معرفت، صداقت و امانت در کشور شکل گرفته است.

وی با اشاره به تهمت‌‌زدن ناروا در جامعه امروز گفت: برخی از افراد که وجودشان ضدارزش است، اقدام به تهمت‌زدن ناروا کرده و نمی‌توانند ببینند که کسی در جامعه باتقوا باشد چراکه خودشان کپسول فتنه، فساد و آلودگی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با طرح این سؤال که آیا آل‌سعود واقعاً برای امنیت خود می‌جنگد، اظهار داشت: آن‌ها یک ملت را از هستی ساقط کرده و بیش از 800 کودک را تاکنون کشته‌اند، این‌ها بدتر از اسرائیل کودک‌کش هستند.

آیت‌الله دری‌ نجف‌آبادی تأکید کرد: آل‌سعود به‌جای حمله به اسرائیل و دفاع از مردم غزه و فلسطین اقدام به کشتار مردم مظلوم یمن کرد‌ه‌اند، آن‌ها ادعای عربیت می‌کنند، در واقع امروز ناسیونالیسم عربی با حمایت آمریکا اقدام به نسل‌کشی می‌کند.

وی با بیان اینکه خبرگزاری‌هایی که حقیقت و حق مردم را انعکاس و از آن دفاع می‌کنند، به‌دنبال اطلاع‌رسانی خردمندانه و دردمندانه هستند، افزود: این مجموعه‌ها که به‌برکت امام خمینی(ره) به وجود آمده، باید در سطح دنیا گسترش یابد تا دشمنان اسلام و قرآن را به چالش کشیده و هویت و اقتدار خود را در دنیا منعکس کنیم. باید این رسانه‌ها جنایات دشمنان اسلام را در سطح دنیا مطرح کنند و پرده از چهره‌ گرگ‌ها بردارند و چهره اسلام ناب و امام راحل را به دنیا نشان دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ادامه داد: امروز باید در مقابل مزدوران قلم به دست و خودفروختگان خدانترس و برخی افراد معلوم‌الحال که در داخل با آن‌ها همکاری می‌کنند، فرزندان انقلابی جبهه اطلاع‌رسانی، هنر و فضای مجازی را تقویت کنیم تا بتوان از این طریق نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی کرد.

وی با تأکید بر "باید جوانان خود را هوشیار کنیم تا فریب دغل‌کاران روسیاه را نخورند" خاطرنشان کرد: این به‌برکت انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و خون شهداست که کار اطلاع‌رسانی و رسانه را حکیمانه پیگیری می‌کنیم.

وی همچنین در ادامه سخنان خود به فعالیت‌های خبرگزاری تسنیم اشاره کرد و گفت: امروز شاهدیم که خبرگزاری تسنیم نیز در خط اطلاع‌رسانی که به‌برکت امام راحل و انقلاب اسلامی به‌وجود آمده است، حرکت می‌کند. این رسانه باید الگوی دیگر مجموعه‌های رسانه‌های انقلابی و ارزشی قرار گیرد.

آیت‌الله دری‌ نجف‌آبادی افزود: رسانه‌هایی که درد دین، تعهد، غیرت دینی، اسلامی و ملی دارند، باید برای ملت، مردم، عظمت انقلاب و عظمت آن پرچمدار بزرگی که در اینجا متولد شد و انقلاب را هدایت کرد، تلاش کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خبرگزاری تسنیم در جمع رسانه‌های کشور منشأ خیر و برکت است، خاطرنشان کرد: ما پیرو آن چراغی هستیم که امام خمینی(ره) روشن کرد، آن چراغی که در غدیر خم پیامبر اسلام(ص) روشن کرد و امروز هدایتگری آن به دست مقام معظم رهبری است. تا زمانی که وحدت و انسجام داشته و پیرو خط ولایت باشیم، فتنه‌های دشمنان نقش بر آب می‌شود.

وی در ادامه با بیان "باید هوشیار باشیم چراکه هرگونه غفلت به دشمنان جرئت می‌دهد" به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 اشاره کرد و گفت: در مذاکرات هسته‌ای اگر یک قدم عقب برویم، دشمن 10 قدم جلو می‌آید.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تأکید کرد: ما باید امروز در برابر دشمن در سطح فرهنگی و رسانه‌ای بایستیم و جامعه را بانشاط نگه داریم؛ از سویی معیارهای شرعی را رعایت و نشاطی همراه با تقوا، ایمان و انگیزه‌های الهی در جامعه ترویج کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به سالروز سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر، بر بازگویی این حماسه عظیم برای جوانان و نوجوانان تأکید کرد و گفت: روز سوم خرداد روز بزرگی است و مناسبت‌های ارزشمند و هدایت‌کننده‌ای در خرداد ماه وجود دارد؛ روز سوم خرداد، روز آزادی خرمشهر، روز عزت، شرف و افتخار است.

وی ادامه داد: صدام هرگز باورش نمی‌شد که رزمندگان اسلام چنین افتخار بیافرینند چراکه چنان خرمشهر اشغال شده بود که امکان هلی‌بورد هم نبود، تقریباً همه شهر خراب و به پاسگاه‌ و سنگرهای نظامی تبدیل شده بود اما ایمان، جهاد، فداکاری، بچه‌های مؤمن، مخلص و ولایتمدار بود که عملیات آزاد‌سازی خرمشهر را در 3 مرحله شروع کردند و در سوم خرداد ‌خرمشهر از چنگال جنایتکاران آزاد شد.

رسانه‌های ارزشی و انقلابی در مسیر گسترش گفتمان امام راحل حرکت کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌الله نیکی‌ملکی در ادامه آئین افتتاحیه دفتر ویژه خبرگزاری تسنیم در بیت تاریخی امام راحل در خمین، اظهار داشت: ‌اینکه امام چه نگاهی به رسانه‌ها داشته‌اند کمتر به آن پرداخته شده است؛ اگر بیشتر تجزیه و تحلیل صورت گرفته و گفتمان، اندیشه، رویکرد و مکتب فکری امام راحل به‌درستی تبیین شود، دیگر اجتهاد‌های غلط نداشته و آن واقعیت را درست درک می‌کنیم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت با اشاره به نگاه امام راحل به رسانه گفت: مطبوعات از نظر امام راحل بسیار بااهمیت بود به‌طوری که درباره آن فرموده‌اند مطبوعات باید یک مدرسه باشد تا جامعه را پرورش روحی و فکری دهد و به‌تناسب روز و شناخت مسائل اطلاع‌رسانی کند.

وی با ابراز اینکه امروز باید مطبوعات در جامعه اسلامی «انسان‌ساز» باشند، خاطرنشان کرد: همان‌گونه که امام راحل می‌فرمایند خطر مطبوعات منحرف از سلاح بیشتر است. امام خمینی(ره) ارزش مطبوعات را کمتر از خون شهدا نمی‌دانند.

نیکی‌ملکی تأکید کرد: امروز در فضای مجازی رسالت سنگینی بر دوش داریم چراکه در این زمینه کمتر کار شده است. مهمترین موضوع امروز ورود به فضای مجازی بوده که مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت افزود: رسانه باید مفید، قلم باید ارشادی و اخلاقی و بیان هم اخلاقی باشد؛ همچنین انتقادات باید صادقانه باشد چراکه امام راحل نیز تأکید دارند نشریات باید انتقادی و مستقل باشند تا جیره‌خوار مرکزی خاص نباشند.

نیکی‌ملکی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه افرادی که در نشریات فعالیت دارند باید متعهد و مؤمن باشند، تأکید کرد: نباید اجازه دهیم هر مطلبی نگاشته شود بلکه باید بُعد نظارتی افزایش یابد؛ رسانه‌های ارزشی و انقلابی در این ایام که یاد و خاطره امام راحل گرامی داشته می‌شود، باید در راستای تحلیل و گسترش اندیشه‌ و گفتمان ایشان حرکت کنند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت همچنین با اشاره به فعالیت‌های خبرگزاری تسنیم گفت: خبرگزاری تسنیم تاکنون در مسیر انقلاب و منویات مقام معظم رهبری حرکت کرده است و امیدواریم در همین راستا بتواند گفتمان امام راحل را در جامعه به‌خوبی تبیین کند.

رؤیای بازرسی از مراکز نظامی ایران محقق نمی‌شود

عباس درویش‌توانگر در مراسم افتتاح دفتر ویژه خبرگزاری تسنیم در بیت تاریخی امام راحل در خمین، با اشاره به زیاده‌خواهی‌های گروه 1+5 اظهار داشت: طرف مذاکره‌کننده با ارائه فهرستی از دانشمندان ایرانی، خواستار مصاحبه با آنان است اما به نظر می‌رسد هدف آن‌ها بازجویی، شناسایی و در نهایت شهادت آنان است.

وی با اشاره به اینکه طرف مقابل درخواست‌هایی را مطرح کرده که هیچ ارتباطی به موضوع هسته‌ای ندارد، گفت: در این تردیدی نیست که  باید توافق خوب داشته باشیم و این به‌معنای رعایت خطوط قرمز‌های جمهوری اسلامی ایران است و نباید کسی احساس کند با واگذاری انرژی هسته‌ای می‌توان به پیشرفت رسید.

درویش‌توانگر با اشاره به لزوم توجه مسئولان به همه مسائل کشور گفت: باید توجه داشته باشیم که مسائل کشور تنها انرژی هسته‌ای نیست چرا که برخی از مسئولان فقط درباره انرژی هسته‌ای متمرکز شده‌اند و این درست نیست.

قائم مقام خبرگزاری تسنیم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظهور گروهک تروریستی داعش در منطقه بیان کرد: برای ریشه‌یابی درباره چرایی و چگونگی شکل‌گیری این گروهک باید مطالعات عمیق‌تری داشت. هیلاری کلینتون در کتاب خاطرات خود که در سال 2005 منتشر شده است، مطرح می‌کند: داعش را ما به وجود آوردیم و حمایت کردیم.

وی افزود: البته این گروهک دست‌پرورده نظام استکبار اکنون برای آنان نیز معضلی شده است و سران کشورها رسماً نسبت به خطر آینده این گروهک برای مردم جوامع خود ابراز نگرانی می‌کنند.

درویش‌توانگر همچنین با توجه به اتفاقات اخیر در الرمادی و الانبار عراق گفت: در این باره نیز یک خطای تاکتیکی صورت گرفت و با توجه به اتفاقات در این 2 استان اعلام شد که تنها ارتش باید با آنها مبارزه کند و نیروهای مردمی دخالتی نداشته باشند اما ارتش نتوانست این مناطق را حفظ کند و متوجه شدند که باید نیروهای مردمی در صحنه حضور داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح اتفاقات اخیر در کشور یمن گفت: عربستان سعودی به‌نیابت از آمریکا از مردم یمن انتقام می‌گیرد و هم‌اکنون نیز از جنایات آل‌سعود تنها آمریکا حمایت می‌کند به‌طوری که حتی اجازه ندادند کشتی حامل کمک‌های انسان‌دوستانه به یمن برسد و آن را متوقف کردند.

قائم مقام خبرگزاری تسنیم با اشاره به عملکرد خبرگزاری تسنیم گفت: 2 سال و 6 ماه است از فعالیت رسمی این خبرگزاری می‌گذرد. اتفاقات منطقه و جهان و به‌ویژه تقلای نظام استکبار برای بایکوت واقعیات نشان می‌دهد هرچه در بخش اطلاع‌رسانی سرمایه‌گذاری کنیم کم است چراکه بیش از 80 درصد رسانه‌ها در اختیار غرب و دنیای استکبار است و آنان از قدرت رسانه‌ای خود بهره گرفته تا به منافع خود دست یابند.

درویش‌توانگر با اشاره به رویکرد افکار عمومی به شبکه‌های اجتماعی تأکید کرد: شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان یک فرصت مناسب برای تعامل و ارتباط بیشتر با سطوح مختلف افکار عمومی است و باید در این باره سرمایه‌گذاری مؤثری داشت.

وی در تبیین عملکرد خبرگزاری تسنیم تصریح کرد: خبرگزاری تسنیم از تندروی پرهیز کرده و رویکرد معتدل دارد و بر حرکت بر مدار ارزش‌ها، اصول، ولایت‌مداری و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید دارد و می‌کوشد با افتتاح دفتر این خبرگزاری در خمین فرصتی دوباره در راستای تبیین اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) فراهم شود.

حرکت در مسیر اطلاع‌رسانی صحیح مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی حسینی در آئین افتتاحیه دفتر ویژه خبرگزاری تسنیم در بیت تاریخی امام راحل در خمین با اشاره به رسالت بزگ و خطیر خبرگزاری‌ها و جامعه رسانه‌ای اظهار داشت: رسالتی که جامعه مطبوعاتی در جامعه کنونی برعهده دارند انعکاس مشکلات کشور است.

وی افزود: در حوزه اطلاع‌رسانی آنچه که می‌بایست در نظر گرفته شود امانتداری در عرصه اطلاع‌رسانی بوده که نباید از این اصل مهم و اساسی خارج شوند، پس در نظر گرفته شود که در عرصه اطلاع‌رسانی حفظ امانت از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

امام جمعه خمین تصریح کرد: نکته دیگری که نباید از آن غافل شد استفاده از راهکار و نقطه نظرات صاحب نظران در حل مشکلات کشور بوده تا بتوانیم در راستای رفع مشکلات گامی اساسی برداریم و این رسالت نیز بر عهده رسانه‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به رسالت رسانه‌های داخلی در مقابله با رسانه‌های بیگانه گفت: در مقابله با تبلیغات دروغین رسانه‌های بیگانه علیه کشور رسالت خبرنگاران و خبرگزاری‌ها در عرصه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی بسیار سنگین بوده و برای رسیدن به اهداف والای انقلاب حرکت در مسیر اطلاع‌رسانی صحیح را در نظر داشته باشند و از این مهم غافل نشوند.

وی افزود: آگاهی‌بخشی به مردم نسبت به مسائل روز و آشنایی آنان با زوایای توطئه‌های دشمنان بر عهده رسانه‌ها بوده و با اطلاع‌رسانی صحیح است که می‌تواند در برابر توطئه‌های دشمن واقف بود و با درآیت عمل کرد.

امام جمعه خمین تصریح کرد: مقام‌معظم رهبری تأکید کرده‌اند که از تیم مذاکره کننده حمایت می‌کنیم و از سوی دیگر امسال را به نام سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری کردند و امیدواریم که تیم مذاکره کننده مقتدارانه عمل کرده و بتوانیم به توافق خوب دست پیدا کنیم که البته توافق هسته‌ای تنها در صورت صداقت طرف غربی ممکن است.

عملیات "بیت‌المقدس" خط بطلانی بر توطئه‌های استکبار کشید

اکبر ضرغامی در مراسم افتتاح دفتر ویژه خبرگزاری تسنیم در بیت تاریخی حضرت امام‌خمینی(ره) با اشاره به حضور رزمندگان خمین در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: رزمندگان اعزامی از خمین در دوران دفاع مقدس حضوری منسجم داشتند.

وی افزود: عملیات "بیت‌المقدس" در 4 مرحله توسط رزمندگان اسلام رقم خورد که خوشبختانه در چهارمین مرحله از این عملیات توانستیم محاصره خرمشهر را در هم شکنیم و این شهر را از دست نیروهای عراقی آزاد سازیم، حماسه‌ای که در سوم خرداد سال 61 رقم خورد و برگ زرین دیگری بر تاریخ انقلاب اسلامی زده شد.

رئیس امور پارلمانی سپاه پاسداران تصریح کرد: عملیات "بیت‌المقدس" که با آزادسازی بخش گسترده‌ای از خاک خوزستان در شمال غرب این استان پایان گرفت، راه را برای آزادسازی مناطق خرمشهر، شلمچه، هویزه و بخش‌های دیگر هموار کرد.

ضرغامی با اشاره به نتایج عملیات "بیت‌المقدس" گفت: آزادسازی بیش از 5 هزار کیلومتر از اراضی اشغال ‌شده مانند شهرهای خرمشهر، هویزه، پادگان حمید، جاده اهواز ـ خرمشهر، خروج اهواز و سوسنگرد از تیررس توپخانه دشمن از جمله دستاوردهای این عملیات بود و نیز تلفات سنگینی که بر دشمن وارد ساخت نظیر اسارت 19 هزار نیروی و 17 هزار کشته و مجروح نظامی عراق از دیگر نتایجی بود که حاصل شد و برتری قدرت ایرن را به رخ جهانیان کشاند.

وی افزود: در حقیقت نتیجه عملیات "بیت‌المقدس" خط بطلانی بر توطئه‌های غرب و شرق کشیده شد و تیر خلاصی بر خواسته‌های موهوم صدام زده شد که با حمایت دولت‌ها و مستکبران غربی این تهاجم فرامنطقه‌ای را علیه کشور اسلامی ایران شکل داد.

رئیس امور پارلمانی سپاه پاسداران تصریح کرد: تهاجم نیروهای بعث عراق به کشور ایران به گفته تحلیل‌گران یک تهاجم فرامنطقه‌ای بوده و از سوی دیگر توان نظامی دشمن بیش از انقلاب نوپای اسلامی بود.

رسانه‌های انقلابی در برابر استکبار با برنامه‌ریزی منسجم صف‌آرایی کنند

سرلشکر مصطفی ایزدی معاون راهبردی و اشراف فرماندهی معظم کل قوا در پیامی به‌مناسبت افتتاح دفتر ویژه خبری خبرگزاری تسنیم در بیت تاریخی امام راحل(ره) که از سوی روابط عمومی این معاونت به مراسم افتتاحیه ارسال شد، ضمن منشأ خیر و برکت دانستن این حرکت، بر توسعه فعالیت در مسیر معرفی شخصیت ارزشمند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به جهانیان تأکید کرد.

متن پیام معاون راهبردی و اشراف فرماندهی معظم کل قوا به‌شرح زیر است:

"و من یطع الله و الرسول فاولئک مع الذین انعم الله علیهم من النبیین و الصدیقین و الشهداء و الصالحین"

"اطاعت کنندگان از خدا و رسول همنشین کسانی هستند که خدا به آنان نعمت داده است که عبارتند از پیامبران، صدیقان شهداء و صالحان" «سوره مبارکه نساء/ آیه 61»

امام(ره) آن روح الله بود که با عصا و ید بیضای موسوی و بیان و فرقان مصطفوی به نجات مظلومان کمر بست، تخت فرعون‌های زمان را لرزاند و دل مستضعفان را به نور امید روشن ساخت. "فرماندهی کل قوا امام خامنه‌ای"

با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه آفرینان هشت سال دفاع مقدس، فاتحان سوم خرداد و خرمشهر عزیز و غیورمردان حماسه ماندگار آزادسازی شهر خون و قیام، و با نکوداشت یاد شهدای گلگون‌کفن انقلاب اسلامی به‌ویژه مسیح کردستان، سردار شهید بروجردی که در ایام شهادت او نیز هستیم، حماسه پرافتخار و غرورآفرین 8 سال دفاع مقدس یکی از این صفحات زرین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آید که بر پیشانی تاریخ این مرز و بوم کهن می‌درخشد و به‌راستی 8 سال دفاع مقدس ملت رشید ایران اسلامی طی 300 سال گذشته بی‌نظیر بوده چرا که در این مقطع حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی در اشغال دشمن نمانده است.

انقلاب اسلامی، مجاهدت‌های دوران هشت سال دفاع مقدس و پس از آن تاکنون همگی نمایشی ماندگار از عزت آفرینی، ایثار و رشادت‌های عاشورایی مردان و زنان مؤمن و مسلمان ایران اسلامی است که در مکتب پاک ولایت و رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای از گذرگاه‌ها و پیچهای تاریخی در طول انقلاب با صلابت و سربلندی عبور کرده‌اند.

اینک پس از گذشت سه دهه از عمر بابرکت انقلاب اسلامی، آمریکا و متحدین غربی و ارتجاع منطقه‌ای وابسته به آنها نه ‌تنها به اهداف شیطانی و ضدبشری خود دست نیافته‌اند، بلکه با تضعیف موقعیت استکباری خود در صحنه بین‌الملل، شاهد موفقیت و پیروزهای علمی و سیاسی و فرهنگی بزرگ ملت سرافراز ایران اسلامی و الگو قرار گرفتن آن برای سایر کشورها و ملت‌ها در جبهه مقابل نظام سلطه هستند.

مطمئناً موقعیت ممتاز منطقه‌ای و تأثیرگذاری فرامنطقه‌ای انقلاب اسلامی اسلامی الگوگیری ملل مسلمان و حق‌طلب به‌عنوان بزرگ‌ترین حقیقت در طلیعه هزاره سوم، مرهون اتکال این انقلاب به قدرت لایزال الهی و حرکت، استقامت و بیداری شما مردم عزیز، فهیم، بصیر، انقلابی و ولایتمدار در صراط مستقیم «قرآن» و «عترت» و پیگیری آرمان‌های بلند امام خمینی(ره) و رهبری حکیم و فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای عزیز است.

در گفتمان انقلاب اسلامی، استقلال همه‌جانبه و تلاش برای حفظ و ارتقای عزت ملی با پیشرفت و خوداتکایی، به‌ویژه در حوزه علوم و فناوری‌های نوین یک اصل است.

اسلام ناب محمدی(ص) با قرائت حضرت امام خمینی(ره) را می‌توان به‌عنوان دال مرکزی گفتمان انقلاب اسلامی دانست. این اسلام، همان اسلام سیاسی، اسلام انقلابی و اسلام جهاد و مبارزه و شریعت‌محور است در سال «فرهنگ، اقتصاد با مدیریت جهادی و عزم ملی» در این نگاه به اسلام و دین، یک نگاه حداکثری است که به تمام نیازهای انسان پاسخگوست و در همه موارد باید براساس دین حرکت کرد.

در گفتمان انقلاب اسلامی، سعادت دنیا و کمال آخرت انسان به‌صورت توأمان مورد توجه است. بر این اساس نظام اسلامی، همان‌طور که باید دغدغه تأمین دنیای مردم را از نظر آرامش، امنیت، رفاه و معیشت و دیگر حقوق شهروندی داشته باشد، باید دغدغه رستگاری و کمال اخروی مردم را نیز داشته باشد و برای رشد و تعالی معنوی فرد و جامعه نیز برنامه ریزی کند که همان مدیریت جهادی و اسلامی است.

و امروز، در عصر رسانه و دنیا مجازی اهالی رسانه و خبر افسران پیش‌قراول جنگ فرهنگی و رسانه‌ای هستند که کمپانی‌های رسانه‌ای غرب در مقابل امواج قدرتمند بیداری اسلامی و اسلام ناب محمدی‌خواهی امت واحده اسلامی به راه انداخته و باید رسانه‌های دلسوز و انقلابی و متعهد با تبیین ارزش‌های اسلامی و انقلابی سینه‌های خود را آماده امواج دشمن کرده و در برابر حرکت رسانه‌ای استکبار و غرب با برنامه‌ریزی منسجم شعار همیشه ماندگار عاشورا را جاودانه نگاه دارند.

افتتاح دفتر ویژه خبرگزاری بین المللی تسنیم استان مرکزی در زادگاه بیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، شهر 1000 شهید، خمین را به فال نیک گرفته امید است با تبیین صحیح توأم با نگاه هنرمندانه این رسانه ارزشی، شاهد معرفی صحیح، دقیق و جامعی از زندگی، سیره عملی و نظری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام راحل(ره) برای مردم به‌ویژه نسل سوم و چهارم انقلاب در کشور، و آزادی خواهان و مسلمانان جهان و شاهد گامهایی استوار و مؤثر باشیم.

از خداوند متعال مسئلت دارم که همه ما را در پاسداری از ارزش‌ها، آرمان‌های شهدا و دفاع از کیان انقلاب، هویت ملی و دینی این مرز و بوم با پیروی از منویات مطاع فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز موفق و مؤید بدارد.

پروردگارا! ما را در تداوم راه درخشان و سرنوشت‌ساز شهدا نصرت و یاری فرما.

"والعاقبة للمتقین"

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon