پیروزی آرسنال، چلسی و من‌سیتی در روز تحقیر لیورپول و توقف من‌یونایتد


پیروزی آرسنال، چلسی و من‌سیتی در روز تحقیر لیورپول و توقف من‌یونایتد

خبرگزاری تسنیم: پرونده فصل ۱۵-۲۰۱۴ لیگ برتر انگلیس با پیروزی خانگی توپچی‌ها و آبی‌های لندن، شکست تحقیر‌آمیز قرمزپوشان مرسی‌ساید و تساوی شیاطین سرخ بسته شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در آخرین هفته از لیگ برتر انگلیس امروز (یکشنبه) 10 دیدار برگزار شد که در عجیب‌ترین آنها، لیورپول در خانه استوک‌سیتی با نتیجه 6 بر یک تن به شکست داد.

در این بازی مامه بیرام دیوف دو بار در دقایق 22 و 26، جاناتان والترز در دقیقه 30، چارلی آدام در دقیقه 41،‌ استیون انزونزی در دقیقه 45 و پیتر کراچ در دقیقه 86 برای استوک‌سیتی گلزنی کردند تا استیون جرارد که در ترکیب اصلی لیورپول هم حاضر بود با خاطره‌ای تلخ از قرمزپوشان مرسی‌ساید خداحافظی کند و رهسپار آمریکا شود. لیورپول که تک گلش را در این بازی هم جرارد در دقیقه 70 زد، با قبول شکست در خانه استوک 62 امتیازی ماند و به رده ششم جدول سقوط کرد، هرچند سهمیه حضور در لیگ اروپای فصل آینده را به دست آورد.

نتیجه بازی خانگی آرسنال و وست‌برومویچ هم از نتایج جالب توجه هفته پایانی لیگ برتر انگلیس در فصل جاری بود. توپچی‌های لندن در خانه با نتیجه 4 بر یک میهمان خود را شکست دادند که سه گل از این گل‌ها سهم تئو والکات بود. بال انگلیسی آرسنال در دقایق 4، 15 و37 گلزنی کرد. دیگر گل‌ آرسنال را جک ویلشر در دقیقه 17 به ثمر رساند. تنها گل وست‌برومویچ را نیز گرث مک‌آلوی در دقیقه 57 زد. با این نتیجه آرسنال 75 امتیازی شد تا به عنوان تیم سوم لیگ برتر به طور مستقیم به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کند.

چلسی، قهرمان زودهنگام رقابت‌ها نیز امروز در خانه‌اش میزبان ساندرلند بود که این بازی را با نتیجه 3 بر یک برد. استیون فلچر در دقیقه 26 گل نخست را برای ساندرلند به ثمر رساند اما دیه‌گو کاستا در دقیقه 37 از روی نقطه پنالتی کار را برای آبی‌پوشان لندن به تساوی کشاند. لوئی رمی هم در دقایق 70 و 88 گل‌های دوم و سوم چلسی را زد. به لطف این پیروزی شاگردان ژوزه مورینیو با 87 امتیاز به کار خود در این فصل از لیگ برتر انگلیس پایان دادند.

در میان تیم‌های منچستری، نماینده قرمزپوش شهر در خانه هال‌سیتی به تساوی بدون گل بسنده کرد تا 70 امتیازی شود و در رده چهارم جدول به کار خود پایان دهد. به این ترتیب من‌یونایتد به عنوان آخرین نماینده انگلیس کار خود را در لیگ قهرمانان فصل آینده از پلی‌آف دور سوم مرحله مقدماتی آغاز می‌کند.

آبی‌پوشان شهر منچستر اما امروز با پیروزی خانگی 2 بر صفر برابر ساوتهمپتون فصل را به پایان رساندند. گل نخست این بازی را فرانک لمپارد در دقیقه 31 به ثمر رساند تا با خاطره شیرین لیگ برتر را ترک کند. دومین گل من‌سیتی را هم سرخیو آگرو در دقیقه 88 وارد دروازه میهمان کرد. این بیست‌وششمین گل آگرو در این فصل بود که جایگاهش را به عنوان برترین گلزن جزیره تثبیت کرد. شاگردان مانوئل پیگرینی که پیش از این نایب قهرمانی‌شان مسجل شده بود،‌ با این پیروزی 79 امتیازی شدند.

نتایج دیگر بازی‌های هفته پایانی لیگ برتر انگلیس را در ادامه مشاهده می‌کنید:

آستون‌ویلا صفر - برنلی یک
کریستال‌پالاس یک - سوانزی صفر
اورتون صفر - تاتنهام یک
لسترسیتی 5 - کوئینزپارک‌رنجرز یک
نیوکاسل 2 - وستهام صفر

در زیر جدول کامل لیگ برتر در پایان فصل 15-2014 و نیز وضعیت تیم‌ها را مشاهده می‌کنید:

1- چلسی 87 (قهرمان - حضور مستقیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا)
2- منچسترسیتی 79 امتیاز (نایب قهرمان - حضور مستقیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا)
3- آرسنال 75 امتیاز (حضور مستقیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا)

4- منچستریونایتد 70 امتیاز (حضور در پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا)
5- تاتنهام 64 امتیاز (حضور در لیگ اروپا)
6- لیورپول 62 امتیاز (حضور در لیگ اروپا)

7- ساوتهمپتون 60 امتیاز
8- سوانزی 56 امتیاز
9- استوک‌سیتی 54 امتیاز
10- کریستال‌پالاس 48 امتیاز
11- اورتون 47 امتیاز (گل زده 48)
12- وستهام 47 امتیاز(گل زده 44 )
13- وست‌برومویچ 44 امتیاز
14- لسترسیتی 41 امتیاز
15- نیوکاسل 39 امتیاز
16- ساندرلند 38 امتیاز(تفاضل گل 21-)
17- استون‌ویلا 38 امتیاز(تفاضل گل 26-)
18- هال‌سیتی 35 امتیاز (سقوط به چمپیونشیپ)
19- برنلی 33 امتیاز (سقوط به چمپیونشیپ)
20- کوئینزپارک‌رنجرز 30 امتیاز (سقوط به چمپیونشیپ)

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon