ملت بابصیرت ایران در دفاع از نظام ایستادگی می‌کنند

ملت بابصیرت ایران در دفاع از نظام ایستادگی می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: دبیر شورای نگهبان با اشاره به اینکه ملت در شرایط تحریم‌ها باید قوت و غذای خود را کاهش دهند، گفت: ملت بابصیرت ایران در دفاع از نظام ایستادگی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت الله احمد جنتی شامگاه یکشنبه در دیدار با ناظران امین شورای نگهبان مازندران در حسینیه عاشقان کربلای ساری با توصیه مؤمنان به استفاده از فضائل ماه مبارک شعبان، اظهار داشت: مردم در این ماه با اعمال و مناسک صالحه به استقبال ضیافت الله می‌روند.

وی با اشاره به قیام امام خمینی(ره) و تشکیل انقلاب اسلامی ایران، افزود: معمار کبیر انقلاب در دوران انقلاب و جنگ هشت‌ساله با اراده مردمی بر دشمن زبون فائق آمدند.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به اینکه حماسه فتح خرمشهر یادآور رشادت‌ها و پیروزی‌های مردان مرد این مرز و بوم بوده است، تصریح کرد: استکبار قصد داشت از طریق حصر آبادان و خرمشهر، در مدت یک ماه ایران را به اسارت بعثی‌ها و کشورهای استکباری درآورد که با پیروزی خرمشهر از این توطئه ناکام ماند.

جنتی با بیان اینکه جنگ هشت سال دفاع علی‌رغم پشتیبانی‌های غرب از استکبار جهانی به پیروزی رسیده است، افزود: استکبار پس از اینکه در عرصه جهانی از ملت ایران شکست خورد، از طریق جنگ سیاسی و روانی سعی در تخریب افکار جوانان و غیورمردان این مرز و بوم کرده است.

وی با اعلام اینکه غائله فتنه 88 نمونه‌ای از توطئه‌های سیاسی دشمن برای ایجاد جنگ روانی در کشور بوده است، گفت: استکبار در این توطئه قصد داشت کار نظام اسلامی را در ایران یکسره و به ایران اسلامی رسوخ واقعی کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه فتنه 88 آخرین حربه استکبار بوده که این توطئه استکبار جهانی این بوده که می‌خواست از درون نظام با رسوخ در مردم توسط خود مردم نظام را نابود کند، افزود: دشمن با باطل جلوه دادن انتخابات و باطل کردن صندوق‌ها و به طول انجامیدن هشت‌ماهه این فتنه ناگهان در برابر ابهت و پایداری ملت ایران عاجز و درمانده شده و شکست خورد.

جنتی با اشاره به مسئله تحریم‌های ظالمانه دشمن علیه ایران اسلامی، تصریح کرد: این حربه استکبار جهانی برای تقویت نابسامانی اقتصادی در کشور و فلج کردن معیشت ملت بوده که تقریباً در این بخش نیز به ناکامی‌هایی نائل آمده است.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه در موضوع توافق هسته‌ای نیز استکبار کارشکنی‌هایی صورت می‌دهد، گفت: بازدید از تجهیزات نظامی ایران، درخواست معرفی دانشمندان هسته‌ای به کشورهای 1+5 نوعی از زیاده‌خواهی‌های استکبار برای ناکام جلوه دادن تیم مذاکره کننده هسته‌ای است.

وی با اشاره به اینکه ایستادگی مقام معظم رهبری در برابر خواسته‌های طرف مقابل شبیه ایستادگی معمار کبیر انقلاب در دوران‌های سخت انقلاب و دفاع مقدس بوده است، افزود: این ایستادگی رهبری نوعی هشدار به تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران بوده که با هوشیاری دقیق‌تری در مسیر مذاکرات قرار گیرند.

جنتی با بیان اینکه مردم باید با بصیرت خود تحریم‌ها و شرایط فعلی را تحمل کنند، تأکید کرد: مردم در شرایط فعلی به حداقل معیشت خود قانع بوده و کمتر بخورند تا این نظام و ارزش‌های آن حفظ و ماندگار بماند.

وی با اشاره به درپیش بودن دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در اواخر امسال از ناظران شورای نگهبان خواست که اهمیت هر دو انتخابات را جدی بگیرند و تأکید کرد: اهتمام بیشتر به انتخابات خبرگان رهبری به‌دلیل اهمیت آن در سطح بین المللی باید مدنظر دست اندر کاران انتخابات باشد.

دبیر شورای نگهبان با انتقاد از ورود بی‌مورد دولت در مراحل برگزاری انتخابات پیش رو، تصریح کرد: شورای نگهبان حافظ صلاحیت افراد و نامزدها بوده و در تقویت سلامت جامعه با حضور حداکثری مردم تلاش دارد.

وی با تأکید بر اینکه افراد و نامزدها با گرایش‌ها و تفکرات سیاسی خاص برای ناظران انتخابات نباید تفاوتی داشته باشد، گفت: ناظران باید به وظیفه قانونی خود عمل کرده و در برخورد با نامزدها و مردم نرم باشند.

جنتی یادآور شد: ناظران شورای نگهبان باید اخلاق‌مدار قوی برای سایر عوامل برگزار کننده انتخابات بوده و بر نظارت بر برگزاری انتخابات جدیت بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon