عقبگرد ۳ درصدی پیشرفت فیزیکی مسکن مهر در ۱۴ روز

عقبگرد 3 درصدی پیشرفت فیزیکی مسکن مهر در 14 روز

خبرگزاری تسنیم: در حالی نیمه اردیبهشت امسال شرکت عمران شهرهای جدید ایران پیشرفت فیزیکی مسکن مهر را ۸۰ درصد اعلام کرده بود که وزیر راه و شهرسازی دو هفته بعد میزان پیشرفت مسکن مهر شهرهای جدید را ۷۷ درصد اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، 15 اردیبهشت سال جاری در گزارشی پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن مهر شهرهای جدید را 80 درصد اعلام و تاکید کرد:‌ از مجموع  400 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید، تا پایان دولت دهم ( مورخ 92/05/12) مجموعاً تعداد 73508  واحد افتتاح شده بود که این رقم، علیرغم تمامی تنگناهای موجود که اهل فن بر آن واقفند، در حال حاضر به 144.513 واحد  افزایش یافته و تحویل متقاضیان شده است.

 مقایسه روند پیشرفت فیزیکی پروژه های مسکن مهر در مراحل مختلف فرآیند ساخت از مرحله پی سازی تا مرحله افتتاح در مقطع زمانی شروع بکار دولت یازدهم و مقطع فعلی بخوبی این موضوع را نشان می دهد ، متوسط پیشرفت فیزیکی پروژه های مسکن مهر از 68 درصد در این مدت به 80 درصد رسیده است (نمودار ذیل).

                                                روند پیشرفت فیزیکی شهرهای جدید به درصد

این در حالی بود که وزیر راه و شهرسازی 29 اردیبهشت امسال  با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گزارشی از آخرین وضعیت طرح مسکن مهر را تشریح کرد که در آن پیشرفت فیزیکی مسکن مهر شهرهای جدید 77 درصد اعلام شد.

بر این اساس در شهرهای جدید کشور قرارداد ساخت 4069 هزار و 833 مسکن مهر منعقد شده که از این تعداد 399 هزار و 766 واحد به مرحله اتمام پی‌سازی رسیده‌اند. 373 هزار و 852 واحد به مرحله اتمام اسکلت، 366 هزار و 999 واحد مسکن مهر به مرحله اتمام سقف، 330 هزار و 949 واحد مسکن مهر به مرحله اتمام سفتکاری و 234 هزار و 962 واحد نیز به مرحله اتمام نازک‌کاری رسیده‌اند.

مطابق مستنداتی که آخوندی آنها را به اطلاع نمایندگان مردم در مجلس رساند پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن مهر شهرهای جدید 77 درصد تا تاریخ 29 اردیبهشت 94 بوده است.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه