دفاتر طنز در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود


دفاتر طنز در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: شاعر برجسته کشور گفت: در راستای ایجاد شرایط لازم برای ارائه آثار هنرمندان بیش از ۱۰ دفتر طنز توسط حوزه هنری در هر یک از استان‌های کشور راه اندای می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، ناصر فیض شامگاه یکشنبه در حاشیه مراسم نخستین جشنواره سراسری طنز دانشجویی تلخند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در عرصه طنز و به ویژه طنز نوین ایران در بین کشورهای دنیا جایگاه مطلوبی دارد که فعالیت‌های این عرصه با ایجاد دفاتر طنز در سطح کشور رونق می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: طنز لباس اعتراض هنر است و نباید این ظرفیت در عرصه فعالیت‌های هنری مورد غفلت قرار گیرد چراکه بی توجهی به طنز بخش قابل توجهی از ظرفیت ادبیات کشور را از بین می‌برد.

شاعر برجسته کشور با بیان اینکه طنز زبان اعتراض به ناهنجاری‌های جامعه است، گفت: می‌توان با این زبان معضلات موجود در جامعه را با لطیف‌ترین و ظرفیت‌ترین آرایه‌های ادبی مورد نقد قرار داد.

وی با بیان وجود نوابغ برجسته در عرصه ادبیات طنز کشور خاطرنشان کرد: عبید زاکانی و حافظ از جمله بزرگان نامدار طنز کشور به شمار می‌آیند که طنز در عصر معاصر رونق قابل توجهی در کشور داشته است.

فیض با اشاره به اینکه آثار ارائه شده به جشنواره دانشجویی تلخند بیانگر آشنایی مؤلفان با تاریخ ادبیات و مفاخر است، گفت: امیدواریم جشنواره طنز در زنجان ادامه یابد چراکه در ارتقای سطح شاعران و طنزپردازان استان نقش تاثیرگذاری دارد.

وی با اشاره به جایگاه ایران در عرصه طنز عنوان کرد: به دلیل تغییر و تحولات اتفاق افتاده در کشور بعد از انقلاب کشورمان درصدد برقراری ارتباط با جهان است که در این راستا طنز فرصت مناسبی برای تحقق این امر به وجود می‌آورد.

شاعر طنزپرداز کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر فرهنگسراهایی در سطح کشور برای ارائه آثار هنرمندان در سراسر کشور وجود دارد که برگزاری جشنواره‌های سراسری دانشجویی تلخند نیز فرصت بی نظیری در این عرصه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اتفاقات رخ داده در عصر معاصر در سطح جهان فرصت و ظرفیت‌های لازم را برای زبان طنز ایجاد کرده است، تصریح کرد: تناقض‌های موجود در سطح جهان از جمله اقدامات ضد بشری مدعیان حقوق بشر زمینه را برای زبان طنز فراهم می‌کند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon