جزییات ثبت‌نام و میزان شهریه مدارس غیردولتی پایتخت

جزییات ثبت‌نام و میزان شهریه مدارس غیردولتی پایتخت

خبرگزاری تسنیم:سخنگوی آموزش‌وپرورش شهر تهران با اشاره به اینکه شهریه مدارس غیردولتی پایتخت برای سال تحصیلی جدید به طور میانگین ۱۱ تا ۱۴ درصد افزایش می‌یابد،گفت:‌دریافت هزینه بابت سرویس،‌تغذیه و اردوهای علمی و تفریحی قبل از شروع سال تحصیلی ممنوع است.

مسعود ثقفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به ابلاغ شهریه و دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی شهر تهران در سال تحصیلی 94-95 اظهار داشت:‌ اولیای دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به مدرسه و تنظیم قراردادی مطابق فرم قرارداد ارسالی به مدارس غیردولتی نسبت به ثبت‌ نام دانش‌آموز اقدام کرده و یک نسخه از قرارداد را نزد خود نگه دارند.

وی افزود:‌ثبت نام دانش آموزان در مدارس غیردولتی براساس برنامه‌های مصوب آموزشی و فوق برنامه است بنابراین دریافت هر گونه وجه یا اخذ تعهد تحت عناوین مختلف به جز شهریه ممنوع است. دریافت سایر هزینه‌ها مانند سرویس ایاب و ذهاب، تغذیه و فعالیت‌هایی نظیر اردوهای علمی، تفریحی و فرهنگی و آزمون‌های پیشرفت تحصیلی نیز قبل از شروع سال تحصیلی مجاز نیست.

سخنگوی آموزش‌وپرورش شهر تهران گفت: هزینه خدماتی مانند سرویس، ناهار و اردوهای علمی  و تفریحی کاملا اختیاری است و در صورت پیشنهاد انجمن اولیا و مربیان مدرسه و تایید اداره آموزش و پرورش پس از شروع سال تحصیلی مجاز است.

** شرکت در فعالیت‌‌های تابستانی مدارس غیردولتی اختیاری است

ثقفی بیان کرد:‌شرکت در فعالیت‌های تابستانی مدارس غیردولتی کاملا اختیاری است و ارائه بخشی از دروس اصلی قبل از شروع سال تحصیلی جدید در کلاس‌های تابستانی ممنوع است.

وی ادامه داد:‌ارائه هرگونه پوشاک، لوازم التحریر و اخذ وجه بابت آنها ممنوع بوده و مدیران واحد آموزشی ملزم به نصب میزان شهریه ابلاغی مصوب به همراه رئوس تمام فعالیت‌ها در قالب برنامه هفتگی مدرسه در محل ثبت نام و در معرض دید اولیای دانش آموزان هستند.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در صورتیکه خانواده‌ها با درخواست‌هایی از سوی مدارس خارج از مواد اعلام شده در دستورالعمل ثبت‌نام مواجه شدند، می‌توانند از طریق مراجعه به واحد ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ادارات آموزش و پرورش، شماره تلفن 88964006 یا ثبت اعتراض خود در سایتWWW.tehranedu.ir  اقدام کنند.

ثقفی بیان کرد:‌ افزایش شهریه مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی آینده حداقل یک درصد و حداکثر 17 درصد و به طور میانگین 11،5 تا 14،5 درصد است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon