پایگاه‌های سنجش آمادگی تحصیلی نوآموزان در استان زنجان مستقر می‌شود‌


پایگاه‌های سنجش آمادگی تحصیلی نوآموزان در استان زنجان مستقر می‌شود‌

خبرگزاری تسنیم: رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان از استقرار ۸ پایگاه سنجش آمادگی تحصیلی نوآموزان در استان زنجان خبر داد و گفت: ۱۵ هزار نوآموز تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

سهیلا فریقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان اظهار داشت: هشت پایگاه سنجش سلامت ثابت و سیار در استان زنجان برای ارزیابی آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در مناطق تعیین شده مستقر می‌شوند.

وی ابراز کرد: در زنجان دو پایگاه ثابت برای سنجش نوآموزان تدارک دیده شده و در هر کدام از  شهرستان‌های ابهر و خرمدره نیز یک پایگاه برای این اقدام مستقر می‌شوند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان با اشاره به استقرار یک پایگاه ثابت در خرمدره گفت: سه پایگاه نیز به شکل سیار برای خدمات رسانی به مناطق فاقد مرکز سنجش و مناطق روستایی تدارک دیده شده است.

وی بیان کرد: با توجه به فرآیند اجرای برنامه ثبت نام کلاس اولی‌ها والدین با مراجعه به نزدیک‌ترین مدرسه محل سکونت نسبت به پیش ثبت نام اقدام کرده و کودکان برای سنجش سلامت در نیمه دوم خرداد ماه به پایگاه‌های تعیین شده معرفی می‌شوند.

فریقی با اشاره به اینکه ثبت نام نوآموزان امسال به شکل اینترنتی انجام می شود، عنوان کرد: زمان مراجعه به پایگاه‌ها از طریق اینترنت به خانواده‌ها اعلام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: آذر، دی و بهمن سال گذشته برای نخستین بار طرح سنجش کودکان به منظور مداخله به هنگام در دوره پیش‌دبستانی در شهر زنجان انجام شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان با اشاره به اینکه 3 هزار نفر از کودکان دوره پیش دبستانی در شهر زنجان برای ارزیابی آمادگی تحصیلی مورد سنجش قرار گرفتند، گفت: امسال در پایگاه‌های سنجش نزدیک به 15 هزار نفر  تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی ابراز کرد: در مناطق روستایی و نقاطی که پایگاه ثابت وجود ندارد و از طریق هماهنگی مدارس با آموزش و پرورش استثنایی با حضور پایگاه‌های سیار نوبت‌دهی برای سنجش نوآموزان انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon