پرداخت ۸.۵ میلیارد ریال تسهیلات بهسازی مسکن به مددجویان شهرستان نهبندان

پرداخت 8.5 میلیارد ریال تسهیلات بهسازی مسکن به مددجویان شهرستان نهبندان

خبرگزاری تسنیم: مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نهبندان از افزایش ۱۰۰ درصدی تسهیلات پرداخت شده برای سرفصل بهسازی مسکن مددجویان این نهاد خبر داد و گفت: بالغ بر ۸.۵ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی مسکن مددجویان تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجندو به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی، علیرضا هاشمی اظهار داشت: حجم تسهیلاتی که برای سرفصل بهسازی مسکن مددجویان در سال گذشته هزینه شده به نسبت سال 92، حدود 100 درصد رشد را نشان می‌دهد که تسهیلات بانکی پرداخت شده برای ساخت، بهسازی و تعمیر مسکن مددجویان در 12 ماهه سال گذشته 8 میلیارد و 850 میلیون ریال بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت، 38 نفر برای دریافت تسهیلات طرح بهسازی مسکن به بانک معرفی شدند، گفت:حجم تسهیلاتی که به این افراد پرداخت شده 7 میلیارد و 150 میلیون ریال بوده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نهبندان همچنین از پرداخت 210 میلیون ریال کمک هزینه ساخت و تکمیل مسکن شهری از محل منابع امداد به 6 خانوار خبر داد و افزود: اعتبار هزینه شده برای سرفصل تعمیرات کلی مسکن شهری و روستایی 790 میلیون ریال بوده که به نسبت سال 92 به میزان 94 درصد رشد داشته است.

مدیر کمیته امداد درمیان نیز به تولیدات 2 ماهه فرش مددجویان کمیته امداد در شهرستان درمیان اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 233 طرح خوداشتغالی فرش در این شهرستان وجود دارد که 413 نفر بافنده مددجوی تحت حمایت در حال حاضر مشغول به‌کار هستند.

احمد بصیری‌پور افزود: تولیدات این مددجویان در دو ماهه امسال 30 تخته فرش به متراژ 175 متر مربع بوده است که بیش از 9 میلیارد ریال اعتبار از محل فروش این تولیدات، عاید جامعه هدف شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان درمیان بیان کرد: از مشخصات تولیدات 16 طرح متنوع با نقشه‌های ریزه ماهی، محرمات، خشتی و بوته جقه بوده است.

بصیری‌پور تصریح کرد: از نظر اندازه در مساحت‌های 6 ،9 و 12 متر مربع است که حذف واسطه‌های فروش و سفارش پذیری از بازار مصرف کننده و هدف گذاری بازارهای خارجی در حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی از طریق مجتمع اقتصادی امداد رونق قالیبافی را به همراه داشته است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از یک چهارم طرح‌های جاری کمیته امداد شهرستان در حوزه اشتغال مربوط به طرح‌های فرش است.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon