سهمیه ۱۰۰ هزار نفری بیمه کارگران ساختمانی در حال توزیع در استان‌هاست

سهمیه 100 هزار نفری بیمه کارگران ساختمانی در حال توزیع در استان‌هاست

خبرگزاری تسنیم: عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران گفت:بر اساس قانون بیمه اجتماعی، برای کارگران ساختمانی چیزی به نام سهمیه بیمه وجود ندارد و سهمیه‌بندی بر اساس آئین‌نامه مصوب دولت انجام می‌شود.

هادی ساداتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،با اشاره به اینکه در حال حاضر 100 هزار نفر می‌توانند بیمه شوند گفت:از ابتدای سال 93 تا کنون 100 هزار سهمیه به کارگران ساختمانی اختصاص داده شد که در حال توزیع است.

 وی ادامه داد:تمام شعب شهرستان های کشور مشغول فعالیت هستند، طبق قانون برنامه بر این است که قانون اجرا و همه کارگران ساختمانی تحت پوشش بیمه قرار گیرند.تأمین اجتماعی بیان می‌کند که در منابع دچار مشکل هستیم. ما توقع داریم که کل کارگران ساختمانی مشمول بیمه شوند.

 نایب رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی کشور با بیان اینکه به زعم ما تعداد کارگران ساختمانی در نوبت بیمه 1 میلیون نفر است گفت: وزیر کار در روز کارگر بیان کردند که این تعداد  700 هزار نفر است،اما انتظار داریم این میزان برای سال94باشد و ما بقی کارگران نیز در سال بعد تحت پوشش قرار گیرند.

 ساداتی درباره محل درآمد بیمه کارگران ساختمانی بیان کرد: در اصلاحیه جدید که در سال 1393 انجام گرفت مقرر شد تا این رقم بین 15 تا 20 درصد باشد به این نحو که 7 درصد حق بیمه را کارگر پرداخت کند و 15 درصد مابقی از محل عوارض صدور پروانه‌های ساختمانی تامین شود و 5 درصد دیگر نیز در صورت کسری یا کمبود منابع با تصویب هیات وزیران اضافه شود تا سازمان تامین اجتماعی امکان دریافت وجه و گسترش پوشش بیمه‌ای کارگران ساختمانی را داشته باشد.

وی بیان کرد: سال های گذشته تعداد از کارگران بدون شناسایی دقیق تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که اکنون در حال حذف هستند. درخواستمان این است که آن دسته از کارگرانی که در نوبت جدید هستند جایگزین کارگران قبلی شوند. به طور مثال اگر 200 هزار نفر حذف شده اند، این تعداد با متقاضی جدید جایگزین شود.

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی گفت: مسئله مورد نظر ما سهمیه نیست، چون بر اساس قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی مصوب سال 86 چیزی به نام سهمیه وجود ندارد و سهمیه‌بندی بر اساس آئین‌نامه مصوب دولت در حال انجام است.

ساداتی تاکید کرد: همچنین طبق قانون رفع موانع بیمه کارگران ساختمانی مصوب سال 91 مقرر شد که سهمیه‌ها حذف شود، چون سهمیه‌بندی با اصل 29 قانون اساسی در تضاد است و قانون مذکور هم به استناد اصل 29 به تصویب رسیده است.

 انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه