ایران تا سال ۱۴۰۴ باید ۱۰ هزار اختراع بین‌المللی ثبت کند

ایران تا سال 1404 باید 10 هزار اختراع بین‌المللی ثبت کند

خبرگزاری تسنیم: دبیر همایش نقش حمایت از اختراعات حقوق مالکیت فکری در رشد و توسعه ملی با اشاره به آمار ثبت اختراعات بین‌المللی ایران گفت: ایران تا سال ۱۴۰۴ باید ۱۰ هزار اختراع بین‌المللی ثبت کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، فتح‌الله امی رئیس پژوهشگاه هوافضا و دبیر همایش نقش حمایت از اختراعات و حقوق مالکیت فکری در رشد و توسعه ملی طی سخنانی به اهداف برگزاری این همایش پرداخت. 

وی با اشاره به آمار ثبت پتنت ایران(ثبت اختراع ملی) گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های پیش‌بینی شده تا پایان برنامه 1404 که حدود 10 سال به آن باقی مانده، ایران باید به صرف 10 هزار پتنت اقدام کند و این در حالی است که تعداد پتنت‌های ثبت شده ایرانی کمتر از 40 پتنت است.

امی تاکید کرد: اگر با همین روند پیش رویم و یا کمی به آن سرعت دهیم، تا دو سال آینده می‌توانیم این عدد را دو برابر و تعداد پتنت‌های ثبت شده را به عدد 80 برسانیم. 

وی با اشاره به برگزاری اولین همایش نقش حمایت از اختراعات و حقوق مالکیت فکری در رشد و توسعه ملی، یادآور شد: برگزاری این همایش می‌تواند گام مهمی در معرفی متخصصان و کارشناسان مالکیت حقوقی کشور داشته باشد.

رئیس پژوهشگاه هوافضا ادامه داد:‌ امروزه بیش از هر زمان دیگری به ارزیابی مالکیت معنوی در فضای علمی ناسالم کشور که در آن فروش پایان‌نامه‌ها، مقالات و اختراعات در حال رشد است و ارزش‌های اخلاقی علمی مورد تهاجم قرار گرفته، نیازمندیم. 

امی با اشاره به مقالات ارائه شده به این کنفرانس، گفت: 56 مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد که 21 مقاله طبق نظر داوران تایید شدند و امروز 13 مقاله به عنوان سخنرانی و 8 مقاله به صورت پوستر عرضه می‌شود. 

امی افزود: برای اولین بار تندیس ماندگار کنفرانس طراحی و پس از تایید هیئت مدیره کنفرانس انتخاب می‌شود و بعد از آن به عنوان نماد کنفرانس حمایت از اختراعات و حقوق مالکیت فکری در رشد و توسعه ملی توسط رئیس کنفرانس به دبیر کنفرانس سپرده می‌شود. 

وی پیشنهاد کرد: این کنفرانس سالانه یا هر دو سال یک بار در کشور برگزار شود. 

به گزارش تسنیم، اولین همایش نقش حمایت از اختراعات و حقوق مالکیت فکری در رشد و توسعه ملی کشور امروز در دانشگاه تربیت مدرس تهران در حال برگزاری است. 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon