۱۷ هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش امداد استان فارس خانه‌دار شدند


17 هزار و 500 خانوار تحت پوشش امداد استان فارس خانه‌دار شدند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل کمیته امداد استان فارس گفت: یکی از اقدامات شاخص این نهاد خانه‌دار کردن ۱۷ هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش در سطح روستاها و شهرهای مختلف استان فارس بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، علی اللهیاری صبح امروز در جمع خبرنگاران مسکن را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد دانست و اظهار داشت: احساس مالکیت داشتن در افراد اعتمادبه‌نفس ایجاد می‌کند و همین حس می‌تواند در شکوفا شدن ظرفیت‌های مختلف خانوارها و برطرف شدن دیگر مشکلات آنها نیز تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه 320 هزار خانوار در استان فارس تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند افزود: 65 درصد از خانوارهای تحت پوشش این نهاد را زنان سرپرستی می‌کنند که یکی از اقدامات شاخص این نهاد خانه‌دار کردن 17 هزار و 500 خانوار تحت پوشش در سطح روستاها و شهرهای مختلف استان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان فارس تصریح کرد: 8 هزار دانشجو و 30 هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد استان فارس قرار دارند.

اللهیاری در موضوع آموزش نیز با اشاره به اینکه امسال آخرین سال از برنامه پنج‌ساله تدوین شده توسط کمیته امداد کشور است بیان کرد: در آموزش مهارت‌های شغلی سال گذشته بیش از 50 هزار نفر آموزش دیدند و با وجود اینکه سرمایه لازم برای افراد آموزش‌دیده با هدف ایجاد شغل وجود دارد اما موضوع اصلی نبود بازارکار مناسب است.

وی با بیان اینکه امروز در بحث تولید فرش و گلیم یا تولید گوشت قرمز و محصولات غذایی بازار برای عرضه وجود دارد و در بسیاری موارد خرید تضمینی انجام می‌شود اما در زمینه صنایع‌دستی مشکلات جدی وجود دارد عنوان کرد: در زمینه تولید برخی محصولات صنایع دستی توان رقابت با محصولات چینی نداریم و این عرصه نیازمند بازاریابی علمی و تأثیرگذار است.

مدیرکل کمیته امداد استان فارس یکی از نیازهای کمیته امداد را همکاری افراد اهل فن در حوزه بازاریابی برای شناسایی بازارهای هدف، نیازسنجی از این بازارها و انعکاس داده‌ها برای تولید محصول متناسب با آن نیازها دانست و گفت: امروز بیش از مهارت‌افزایی پشتیبانی فروش نیاز است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon