آخرین خبرها از انتقال نمایشگاه کتاب به تپه‌های عباس‌آباد

آخرین خبرها از انتقال نمایشگاه کتاب به تپه‌های عباس‌آباد

خبرگزاری تسنیم: آخرین اخبار از پیشنهاد شهردار تهران برای انتقال نمایشگاه کتاب حاکی از این است که گروهی از مسئولان وزارت ارشاد قرار است فردا در تپه‌های عباس‌آباد حضور یافته و مکان را از نزدیک بررسی کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ 9 روز از خبر خوش شهردار تهران برای اهالی کتاب و فرهنگ می‌گذرد،‌ خبری که شاید پیش از آن نیز بارها از سوی مسئولان دیگر مطرح شده بود،‌ اما معضل اجاره‌نشینی نمایشگاه را حل نکرد. این بار اما محمدباقر قالیباف شهردار تهران از ارائه زمینی در تپه‌های عباس‌آباد تهران برای برگزاری نمایشگاه کتاب سال آینده خبر داد.

بنا به گفته قالیباف طرح تپه‌های عباس‌آباد، 65هزار فضای مسقف دارد، اما می‌توان فضای آن را تا 130هزار مترمربع ارتقا داد و نمایشگاه کتاب را به آنجا منتقل کرد.

وی هم‌چنین قول داد که شرایط لازم برای مهیا شدن برگزاری نمایشگاه بیست‌ونهم کتاب در تپه‌های عباس‌آباد را فراهم کرده و 130هزار مترمربع فضای استاندارد برای نمایشگاه کتاب تهران ایجاد شود. جنتی وزیر ارشاد نیز پس از سخنان قالیباف این وعده او را جدی خواند و گفت: مقدمات لازم برای انتقال نمایشگاه را فراهم خواهیم کرد.

حالا پس از گذشت 9 روز از این وعده شهردار تهران به نظر می‌رسد،‌ وزارت ارشاد عزم خود را برای صاحب‌خانه شدن نمایشگاه کتاب تهران جزم کرده است‌، قرار است فردا سه‌شنبه 5 خرداد گروهی از وزارت ارشاد با حضور در محوطه تپه‌های عباس‌آباد از منطقه مورد نظر شهردار بازدید کرده و کارایی آن را برای برگزاری نمایشگاه کتاب بسنجند.

باید دید که آیا صاحب‌خانه شدن نمایشگاه کتاب تهران بالاخره پس از 20 سال عملیاتی می‌شود یا پروژه تپه‌های عباس‌آباد نیز به‌مانند سایر پیشنهادها هم‌چون باغ کتاب،‌ شهر آفتاب‌، مکان فعلی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و ... به تاریخ می‌پیوندد.

با توجه به شرایط فعلی برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در مصلای تهران که علاوه بر تحمیل هزینه 4میلیارد تومانی اجاره مصلی‌، تهویه نامناسب ناشران داخلی و فضای بسیار نامطلوب سالن ناشران خارجی را نیز یدک می‌کشد، انتظار می‌رود‌ دولت یازدهم بتواند تدبیری برای مهمترین مشکل نمایشگاه کتاب تهران بیندیشد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران