خراسان جنوبی آمادگی همکاری همه جانبه با جمهوری چک را دارد

خراسان جنوبی آمادگی همکاری همه جانبه با جمهوری چک را دارد

خبرگزاری تسنیم:معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی گفـت: خراسان جنوبی با دارا بودن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیاد، آمادگی همکاری همه جانبه در زمینه‌های مختلف با کشور چک است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی رضایی ظهر امروز در جلسه بررسی زمینه‌های سرمایه گذاری و همکاری اقتصادی با کشور چک اظهار داشت:خراسان جنوبی ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های مختلف دارد.

وی افزود: در بخش معدن بیش از 38 نوع ماده معدنی در خراسان جنوبی وجود دارد که نشانگر پتانسیل‌های زیاد در بخش معدن در این استان است.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی گفت: در بخش کشاورزی خراسان جنوبی دارای برندهای خوبی است و محصولات کشاورزی ما محصولات کشاورزی تجاری به حساب می‌آیند.

رضایی افزود: در سال گذشته صادرات خراسان جنوبی از رشد 365 درصدی برخوردار بود و خراسان جنوبی استانی فرهنگی است و این استان در زمینه گردشگری و صنایع دستی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر آماده همکاری با جمهوری چک در بخش تجارت هستیم و این استان به دلیل فرهنگی بودن آمادگی برای صدور خدمات فنی مهندسی را دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: خراسان جنوبی سرزمینی با اقلیم متفاوت و جاذبه‌های طبیعی زیادی است.

حسن رمضانی افزود: خراسان جنوبی دارای تپه‌های بزرگ شنی در جهان و گرمترین نقطه زمین در کویر حیدر آباد نهبندان با درجه 70 درجه گرما را دارد.

وی بیان کرد: تاریکترین بخش خاورمیانه در منطقه نایبندان طبس برای رصد ستارگان وجود دارد و در این استان تعداد زیادی چشمه سار و آب‌های گرم معدنی وجود داشته و آماده پذیرایی از گردشگران است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: از هفت روستای شگفت انگیز در ایران، دو روستا در خراسان جنوبی وجود دارد و این استان دارای دو فرودگاه است.

رمضانی افزود: سفر به خراسان جنوبی، سفری ارزان تر را فراهم می‌کند و در چند وقت گذشته تورگردانان کشورهای اروپایی به خراسان جنوبی سفر کرده و از نزدیک شاهد شگفتی‌های خالق در این سرزمین کویری بودند.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon