شورای راهبردی زنان ایثارگر در تمام استان‌های کشور تشکیل می‌شود

شورای راهبردی زنان ایثارگر در تمام استان‌های کشور تشکیل می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان مشارکت زنان در دوران دفاع مقدس از تشکیل شورای راهبردی زنان ایثارگر در تمام استان‌ها خبر داد و گفت: هم‌اکنون در برخی از استان‌های کشور این شورا تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، مریم مجتهدزاده لاریجانی در همایش نقش راهبردی زنان در دوران دفاع مقدس در یاسوج با اشاره به اینکه شورای راهبردی زنان ایثارگر در استان کهگیلویه و بویراحمد به‌زودی تشکیل می‌شود، اظهار داشت: ثبت و ضبط خاطرات دوران هشت سال دفاع مقدس، ارتقای جایگاه ایثارگران و به‌ویژه زنان ایثارگر در جامعه و نشر روزافزون فرهنگ ایثار و شهادت از جمله اهداف تشکیل شورای راهبردی زنان ایثارگر است.

وی با اشاره به اینکه قشرهای مختلف مردم و تمام دستگاه‌های اجرایی کشور موظف به ترویج ارزش‌های ناب دوران هشت سال دفاع مقدس هستند، عنوان کرد: زنان ایران اسلامی در دوران 8 سال دفاع مقدس نقش تأثیرگذاری داشتند و در عرصه‌های مختلف به رزمندگان کمک کردند.

مجتهدزاده لاریجانی با تأکید بر تبیین و تشریح گفتمان انقلاب اسلامی برای نسل جوان امروزی، ابراز کرد: باید جهت جلوگیری از فراموشی این دستاوردهای بزرگ تبیین و تشریح شود.

وی تصریح کرد: داشته‌های کنونی ایران اسلامی در تمام عرصه‌ها مرهون دفاع مقدس، خون شهدا و ایثارگری رزمندگان در آن دوران است که باید بیش از پیش قدردان آن‌ها باشیم و در انتقال آنها به نسل جوان از هیچ تلاشی فروگذاری نکنیم.

رئیس سازمان مشارکت زنان در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه دوران هشت سال دفاع مقدس اوج وفاق و همدلی ملت ایران برای رسیدن به هدف مهم دفاع از دین مبین اسلام، نظام و انقلاب بود که به‌لطف الهی به‌نحو احسن نیز محقق شد، افزود: هدف عراق از آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران با حمایت همه‌جانبه غربی‌ها ضربه زدن به نظام و انقلاب و ممانعت از صدور آن به سایر نقاط دنیا بود و رزمندگان ایران اسلامی نیز با رشادت‌های مثال زدنی خود این توطئه شوم را خنثی کردند.

رشادت رزمندگان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس به نسل جوان انتقال یابد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این همایش با اشاره به اینکه عملیات بیت المقدس که سبب آزادسازی خرمشهر شد نقطه عطف رشادت‌های رزمندگان ایران اسلامی در دوران 8 سال دفاع مقدس بود، گفت: این رشادت‌ها باید ثبت، ضبط و حفظ شود و برای نسل‌های آینده کشور به یادگار بماند.

فتاح محمدی ابراز کرد: انقلاب اسلامی ایران در شرایطی پیروز شد که غربی‌ها فرهنگ، تمدن و تاریخ جامعه بشری را سکولاریزه کرده بودند.

وی عنوان کرد: با پیروزی انقلاب و به‌منظور جلوگیری از صدور انقلاب به نقاط مختلف دنیا غربی‌ها با حمایت رژیم بعث عراق جنگ نابرابر و ظالمانه‌ای را علیه ایران و انقلاب نوپای اسلامی آغاز کردند که هدف آنان از این جنگ براندازی نظام و انقلاب بود.

محمدی افزود: رشادت‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان ایران اسلامی در دوران 8 سال دفاع مقدس غربی‌ها را شگفت‌زده و تمام معادلات آنان را برای ضربه زدن به نظام و انقلاب به هم زد.

افزایش طلاق و کاهش ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد نگران‌کننده است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: نقش و حضور زنان این استان در دوران دفاع مقدس پرشور و چشمگیر بود و کهگیلویه و بویراحمد جزو استان‌های دارای بیشترین حضور در جبهه‌ها به‌لحاظ جمعیت است.

سیده زینب هاشمی خاطرنشان کرد: هم اکنون زنان استان در عرصه‌های مختلف مشارکت گسترده‌ای دارند ولی با وجود داشتن تحصیلات دانشگاهی بیکار بوده که این امر سبب افسردگی و گسترش آسیب‌های اجتماعی بین آنان می‌شود.

وی عنوان کرد: زنان استان در حوزه‌های ورزشی، فرهنگی و اجتماعی تاکنون در کشور درخشیده‌اند و مقام‌های بر‌تر زیادی کسب کرده‌اند.

هاشمی تصریح کرد: افزایش طلاق و کاهش ازدواج از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی رایج بین زنان استان است که انتظار می‌رود مسئولان کشوری برای رفع آن‌ها تلاش کنند.

به گزارش تسنیم، همایش نقش راهبردی زنان در دوران دفاع مقدس در یاسوج با همکاری و مشارکت حوزه هنری، دفتر امور بانوان استانداری، سازمان بسیج هنرمندان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon