۱۳ هزار نفر در خراسان شمالی برگزاری انتخابات امسال را بر عهده دارند

13 هزار نفر در خراسان شمالی برگزاری انتخابات امسال را بر عهده دارند

خبرگزاری تسنیم: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه ۱۳ هزار نفر برگزاری انتخابات امسال در این استان را بر عهده دارند گفت: ۹۰۰ شعبه رای گیری به منظور انتخابات اسفندماه در این استان مستقرمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، محمد رحیم نوروزیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس آمار اداره کل ثبت‌احوال استان، خراسان شمالی حدود 900 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 70 درصد این جمعیت می‌توانند واجد شرایط رأی دادن باشند.

نوروزیان افزود: رأی گیری در سه حوزه اصلی اسفراین، بجنورد و شیروان و 14 حوزه فرعی و 900 شعبه رأی گیری با حدود 13 هزار عوامل اجرایی و انتظامی انجام می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی اعلام کرد: همه جریانات سیاسی باید در انتخابات مجلس شورای اسلامی که اسفندماه امسال برگزار می‌شود شرکت داشته باشند.

وی تصریح کرد: وجود همه جریانات سیاسی در انتخابات سبب پویایی و نشاط در انتخابات می‌شود که در کنار آن باید با ایجاد همدلی و همزبانی و جلوگیری از بروز اختلافات فضا را برای مشارکت حداکثری مردم در این عرصه فراهم کنیم.

نوروزیان با تاکید بر اینکه اصول اخلاقی توسط کاندیداها باید رعایت شود تصریح کرد: نهادهای نظارتی نیز در این انتخابات با بی‌طرفی با منتخبان برخورد می‌کنند تا اصول اخلاقی نیز در آن رعایت شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی بابیان اینکه میزان مشارکت مردم خراسان شمالی از ابتدای تأسیس استان بیشتر از میانگین کشوری بوده است تصریح کرد: مشارکت مردم در انتخابات مجلس نهم 73 درصد، ریاست جمهوری دهم 87 درصد و ریاست جمهوری یازدهم 81 درصد است که آمار بالایی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به انتصابات مدیران در استان نیز گفت: سیاست دولت استفاده از مدیران فعال است و در این راه نیز به جناح آن‌ها کاری ندارد. کما اینکه در استان شاهد این موضوع هستیم که مدیرانی که سیاست‌های دولت را قبول دارند در منصب خود باقی بمانند اما عذر افرادی که قصد سوءاستفاده از موقعیت یا به‌اصطلاح چوب لای چرخ گذاشتن داشته باشند را با احترام می‌خواهیم.

نوروزیان اظهار داشت: البته برخی از نمایندگان مجلس استان با لابی یا مخالفت خود مانع از بعضی عزل و نصب‌ها می‌شدند که مورد اعتراض و انتقاد ما نیز هست.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: اکنون افرادی را داریم که برای انتصاب معرفی کرده‌ایم اما به سبب اعمال نفوذ نمایندگان هنوز تصمیم گیری نشده است.

نوروزیان افزود: وقتی اصل تفکیک قوا وجود دارد نباید ارگان‌ها و قوه‌های کشور در کار یکدیگر دخالت کنند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای دولت یازدهم 6 تشکل و جمعیت سیاسی و صنفی در استان تشکیل شده است افزود: هیچ منعی برای حزبی که بخواهد در چهارچوب قانون در استان فعالیت کنند وجود ندارد.

نوروزیان با اشاره به مرز مشترک استان خراسان شمالی با کشور ترکمنستان نیز گفت: مرزهای استان ما تا پیش‌ازاین از حداقل امکانات اولیه نیز محروم بود اما با اعتبارات سفر رهبری و همچنین تلاش مسئولان این امکانات بهبود یافت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی افزود: در سال‌های گذشته حتی یک کیلومتر راه مرزی در استان وجود نداشت اما در هر یک از سال‌های 92 و 93، یک میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع اختصاص یافت و اکنون نیز راه مرزی در حدفاصل استان‌های خراسان شمالی و رضوی در حال احداث است.

نوروزیان گفت: مطالعات برای احداث راه مرزی در حوالی روستای پرسه سو نیز در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در گذشته به سبب اینکه حریم امنیتی مرزهای استان به طور دقیق مشخص نشده بود برای تعدادی از هم استانیان و مرزنشینان ما بنا به دلایل معمولی و عدم اطلاع رسانی مشکلاتی به وجود آمد که سبب گرفتار شدن آن‌ها در کشور ترکمنستان شد.

وی افزود: به همین سبب حریم امنیتی مرزهای استان مورد بررسی و اصلاح قرار گرفت و به اطلاع مرزنشینان نیز رسید.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق نیز در دستور کار قرار گرفته است گفت: متاسفانه آمار نزاع در استان ما بالاست که ریشه فرهنگی و اقتصادی دارد.

وی تصریح کرد: به دنبال این نیستیم که مسائل اجتماعی را امنیتی کنیم. چراکه این اقدام به استان آسیب وارد می‌کند. به همین سبب باید این مسئله ریشه یابی شود و در رسانه‌های نیز به آن پرداخته شود.

نوروزیان بابیان اینکه بسیاری از اعتبارات استان به بخش فرهنگی و اجتماعی اختصاص داده شده است افزود: سال گذشته یک میلیارد و 700 میلیون تومان به مصلای بجنورد کمک شد تا مشکلاتی که در آن وجود دارد حل و فصل شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon