توسعه استان کردستان در دستور کار دولت است


توسعه استان کردستان در دستور کار دولت است

خبرگزاری تسنیم: معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهتمام دولت و رییس جمهور برای توسعه استان کردستان گفت: بنا داریم در این دولت برای استان کردستان کارهای جدی در جهت توسعه انجام دهیم و به وعده‌های رییس جمهور جامه عمل بپوشانیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، اسحاق جهانگیری بعدازظهر امروز (دوشنبه) در آیین افتتاح فاز دوم کارخانه بستنی عسل و بهره برداری از برخی طرح‌های بنیاد برکت اظهار داشت: استان کردستان ظرفیت‌ها و شایستگی‌های فراوانی برای توسعه دارد و با وجود نیروی انسانی تحصیلکرده و توانمند در این منطقه و نیز استعداد‌ها و منابع طبیعی بسیار خوب می‌تواند به رشد و توسعه دست پیدا کند.

وی افزود: استان کردستان از منابع آب فراوان برخوردار است که در گذشته این منابع از استان خارج می‌شد اما با سرمایه گذاری سنگینی که توسط دولت انجام شده این آب‌ها استحصال شده و دراختیار توسعه استان قرار خواهد گرفت.

معاون اول رییس جمهور همچنین جاذبه‌های طبیعی در استان را از فرصت‌های کم نظیر برای توسعه گردشگری در این منطقه دانست و افزود: مرز طولانی، مطمئن و امن در این استان با کشورهای همسایه و به خصوص اقلیم کردستان عراق فرصت بی‌نظیری را برای توسعه و سرمایه گذاری در این استان فراهم کرده است.

جهانگیری در ادامه با اشاره به برخی طرح‌ها و پروژه‌های صنعتی که در سال‌های گذشته در استان کردستان کلنگ زنی شده بود، خاطرنشان کرد: اگر شتابی که آن زمان شکل گرفته بود ادامه پیدا می‌کرد استان کردستان هم اکنون از واحدهای صنعتی خوبی برخوردار بود.

وی افزود: بخش خصوصی می‌تواند استان کردستان را به منطقه‌ای برای سرمایه گذاری و رشد تولیدات خوب اقتصادی تبدیل کند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به حضور برخی مسئولان نهادهای صنعتی و معدنی و نیز رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی در این سفر، اظهار امیدواری کرد با کمک بخش خصوصی زمینه‌های توسعه سرمایه گذاری صنعتی در استان کردستان فراهم شود.

وی با اشاره به وجود اعتبارات و منابع مالی فراوان در صندوق توسعه ملی اظهار داشت: این منابع فرصت خوبی را در اختیار توسعه بخش صنعت و کشاورزی قرار داده است و بخش خصوصی استان کردستان که یکی از استان‌های کمتر توسعه یافته در بخش صنعت می‌باشد، می‌تواند با استفاده از تسهیلات این صندوق که با نرخ 12 درصد برای بخش صنعت و 10 درصد برای بخش کشاورزی پرداخت می‌شود، گام‌های موثری در جهت سرمایه گذاری و توسعه استان بردارد.

معاون اول رییس جمهور در بخش پایانی سخنان خود از بنیاد برکت به دلیل اقدامات خوب و دلسوزانه‌اش قدردانی کرد و گفت: بنیاد برکت با جهت گیری‌های دقیق و مورد تایید مقام معظم رهبری کارهای خوبی را در سراسر کشور شروع کرده و در زمینه فقر زدایی، احداث مدرسه، بیماستان و سرمایه گذاری در بخش صنعت به توفیقات خوبی نیز دست یافته است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon