۵ میلیون نفر در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی اعزام شدند


5 میلیون نفر در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی اعزام شدند

خبرگزاری تسنیم: جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه ۵ میلیون نفر در راهیان نور کشور شرکت کردند، گفت: بیش از ۲۰۰ هزار خادم به این زائران خدمت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، سردار علی فضلی عصر امروز در همایش تجلیل از دست اندرکاران و خادمان اردوهای راهیان نور استان یزد با بیان این مطلب که حفظ حریت جوانان در این هجمه سنگین به وسیله راهیان نور محقق می‌شود، گفت: در کشور قریب به 200 هزار نفر در اجرای فرمان نورانی نائب امام زمان(عج) در خادمی راهیان نور توفیق خدمت پیدا کرده‌اند.

وی افزود: راهیان نور به یک منشا پر خیر و برکت با عقبه الهی و قرآنی تبدیل شده که کادرسازی انقلاب اسلامی در بخشی از آن را به عهده گرفته است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به این مطلب که عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس و شهادت فرماندهان و پیشکسوتان دوران هشت سال دفاع مقدس، عملیات مهم و تاریخ‌سازی بود، بیان کرد: وسعت این عملیات حدود 5 هزار و 700 کیلومتر مربع است و هیچ عملیاتی به این وسعت سراغ نداریم.

فضلی ادامه داد: برای این عملیات، خیلی از فرماندهان دشمن مورد ارزیابی قرار گرفته بودند و نقاط قوت دشمن به این صورت یافت شد و بر این اساس، 135 گردان برای این عملیات ساماندهی شد که 45 گردان از ارتش جمهوری اسلامی ایران و 90 گردان هم توسط بسیجیان تشکیل شد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر این مطلب که این هنر امام بود که مردم را در حفاظت از آرمان‌های انقلاب به اندازه دو برابر نیروهای ارتش آن هم فقط در یک عملیات وارد میدان کرد، گفت: برای این عملیات چهار قرارگاه قدس، نصر، فتح و فجر در نظر گرفته شده بود.

وی به این موضوع که در عملیات بیت‌المقدس انگیزه، اعتقاد، دانش، آموزش و تجهیزات همه به همراه امداد غیبی خداوند ظاهر شد، اشاره کرد و اظهار داشت: تنوع سرزمینی عملیات بیت‌المقدس  به گونه‌ای بود که رزمندگان باید از دانش‌های مختلفی برخوردار بودند.

فضلی خاطرنشان کرد: در آن زمان خرمشهر به یک پادگان تبدیل شده بود و با توجه به اینکه اطراف خیابان‌ها میدان مین و سیم خاردار بود، خود عراقی‌ها به ناچار از معبر عبور می‌کردند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: دفاع مقدس یک آرمان بیشتر ندارد و آن احیای نماز است به همین دلیل در عملیات به نماز توجه ویژه‌ای داشت و در روز سوم عملیات هم پس از اقامه نماز مغرب و عشا عملیات آغاز شد.

وی تصریح کرد: در آن شب قریب به 15 هزار نفر از لشکر عراق به اسارت نیروهای اسلام درآمدند و ما به اهداف خود در این شب دست پیدا کردیم.

فضلی گفت: امروز در راهیان نور، بزرگترین عملیات فرهنگی جهان اسلام انجام می‌شود و خادمان این عملیات باید ارزش و قدر خود را بدانند، راهیان نور الان به گونه‌ای شده که امروزه در کشور بیش از 5 میلیون زائر راهیان نور داریم و به تعبیر دیگر راهیان نور یک حج بصیرتی است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon