امام خمینی(ره) شهادت طلبی را به یک فرهنگ محبوب در کشور تبدیل کرد

امام خمینی(ره) شهادت طلبی را به یک فرهنگ محبوب در کشور تبدیل کرد

خبرگزاری تسنیم: وزیر سابق اطلاعات در شهرکرد گفت: امام خمینی(ره) از جنگ در مدیریت، معماری و جهانی کردن انقلاب استفاده و ایثار و شهادت طلبی را به یک فرهنگ محبوب در کشور تبدیل کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی شامگاه دوشنبه در همایش پیشکسوتان جهاد و مقاومت دفاع مقدس استان، با اشاره به اینکه مسئولان همواره باید منافع کشور و انقلاب را در نظر بگیرند، اظهار داشت: اعتقاد راسخ و پایبندی به ارزش‌ها، نهراسیدن از مشکلات، تکیه به نیروی عظیم مردمی و پرهیز از رویکرد جناحی و حزبی از الزامات مدیریت جهادی هستند.

 وی افزود: پیروزی در 8 سال دفاع مقدس و فتح خرمشهر با مدیریت جهادی امام خمینی(ره) میسر شد.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه فتح خرمشهر محدود به دوران دفاع مقدس نیست و در مقطه کنونی نیز باید در فضای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خرمشهرها را فتح کرد، بیان کرد: انقلاب اسلامی در دنیای بشری جلو می‌رود و خون شهدا آن را مدیریت می‌کند و امیدواریم این انقلاب زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) شود.

مصلحی با بیان اینکه بودجه اختصاصی برای جنگ بین 14 تا 17 درصد بود، بیان کرد: با این بودجه کم نمی‌شد جنگ را ادامه داد اما با مدیریت جهادی این عمل میسر و پیروزی برای کشور حاصل شد.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه امام خمینی(ره) از شروع مبارزات و انقلاب 3 هدف اصلی داشتند، خاطرنشان کرد: ایجاد حکومت اسلامی در ایران، بیداری اسلامی در دنیای اسلام و زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) از اهداف امام بودند و این‌ها نشانگر آینده‌گری امام خمینی(ره) بودند.

مصلحی با بیان اینکه امام خمینی(ره) برنامه‌ریزی بلند مدت برای چندین قرن داشتند، ادامه داد: استکبار جهانی می‌پنداشت انقلاب اسلامی ایران همچون انقلاب‌های دیگر ملل به زودی به خاموشی می‌رود و آن‌ها می‌توانند دوباره بر این کشور سلطه یابند اما خیلی زود متوجه شدند که این انقلاب محدود به یک کشور نیست و دارای طراحی بلند مدت است.

وی جمهوری اسلامی ایران را یکی از ثمرات انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: امام خمینی(ره) فرمودند که بسیج مستضعفین جهان بشری باید شکل بگیرد و دشمن فهمید که مورد هدف است و از همین رو همه‌ی دنیای استکبار برای نابودی انقلاب با پیش انداختن صدام و شروع جنگ رو در روی انقلاب ایستادند.

 با اشاره به کمک 20 میلیارد دلاری عربستان به عراق در جنگ با ایران تصریح کرد: امام خمینی(ره) از جنگ در مدیریت، معماری و جهانی کردن انقلاب استفاده و ایثار و شهادت طلبی را به یک فرهنگ محبوب در کشور تبدیل کردند.

 مصلحی گفت: مسئولان اروپایی و آمریکایی در جلسات غیر رسمی خود به این مسئله که مشکل آن‌ها با انقلاب است و نه برنامه هسته‌ای اعتراف کرده‌اند چرا که انقلاب همه برنامه‌های استکبار را بر هم زده ‌است.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران کینه آمریکایی را در دنیا به راه انداخته است و آمریکا به دنبال این است که این کینه را از خود دور کند به همین دلیل از هر فرصت و اتفاقی در منطقه استفاده می‌کند و در همین راستا برنامه‌های چندین ساله دارد.

وزیر سابق اطلاعات افزود: دیدارهای قبل از شروع جلسات مذاکرات هسته‌ای مقامات آمریکایی با سران رژیم صهیونیستی، کشورهای اروپائی و عربستان برای از بین بردن کینه و نفرت جهانی نسبت به آمریکا است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon