نشست بین‌المللی وزرای آموزش و پرورش مهرماه در ایران برگزار می‌شود

نشست بین‌المللی وزرای آموزش و پرورش مهرماه در ایران برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل برنامه‌ریزی و تامین منابع سازمان نوسازی مدارس از برگزاری نشست بین‌المللی وزرای آموزش و پرورش به میزبانی جمهوری اسلامی ایران خبرداد و گفت: این نشست با محوریت مدارس ایمن مهر ماه امسال در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، علی شهری در هفدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز که عصر امروز در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: این نشست با محوریت مدارس ایمن مهر ماه امسال با حضور وزرای خارجی برگزار می‌شود و در این نشست بحث خیران مدرسه‌ساز ایران را به صورت ویژه‌ برجسته خواهیم کرد.

شهری خاطرنشان کرد: جشنواره خیران مدرسه‌ساز تجلی بارز همدلی دولت و ملت است و قدردانی از این خیران به عنوان انسان‌هایی ارزشمند و چراغ هدایت جامعه در سرزمین مقدس ایران اسلامی باید سرلوحه کار ما باشد.

مدیر کل برنامه‌ریزی و تامین منابع سازمان نوسازی مدارس توفیقات حاصل شده در عرصه مدرسه‌سازی در کشور را حاصل تلاش و بذل عنایت خیران دانست و افزود: به برکت وجود خیران، سازمان نوسازی مدارس مقام نخست کشوری را در کیفیت اجرای پروژه‌های عمرانی کسب کرده است.

شهری صیانت و حفاظت از دستاورد خیران را وظیفه‌ای سنگین برای سازمان نوسازی مدارس عنوان کرد و گفت: باید امانتدار راستین مساعدت‌ها و حمایت‌های خیران باشیم و در این زمینه توجه بیشتری به اقدامات خیران در مقایسه با عملکرد دولت در پروژه‌های عمرانی داشته باشیم.

وی عملکرد جمهوری اسلامی ایران در امر بازسازی و مقاوم سازی مدارس کشور در جهان را بی‌نظیر توصیف و اظهار کرد: عمل به تعهدات از سوی ایران در امر بازسازی مدارس در مجامع بین‌الملل اثبات و در گزارشات سازمان ملل نیز قید شده است.

شهری حضور خیران مدرسه‌ساز را مهم‌ترین وجه تمایز جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورهای پیشتاز در امر ایمن سازس مدارس بیان و خاطرنشان کرد: سازمان ملل با جدیت به دنبال راه‌اندازی کمپین مدارس ایمن است و ایمن سازی مدارس جهان تا پایان سال 2030 را در برنامه خود دارد.

وی سعادت دنیا و آخرت را پاداش خداوند متعال به خیران عنوان و بیان کرد: بسیاری از از افراد با وجود تمکن مالی فراوان توفیق خدمت در این عرصه را ندارند اما همت نوع‌دوستی و عشق الهی به هم‌نوعان سبب اقدامات ارزنده خیران شده است.

شهری انفاق در راه خدا از سوی خیران نوع‌دوست مدرسه‌ساز را مصداق آیه شریفه جهاد دانست و افزود: انفاق و اقدام به کار خیر جهاد با نفس است و امروز مردم ایران با افتخار توان مقابله با ابرقدرت‌ها و مذاکرات هسته‌ای را دارد و یک تنه در برابر شش ابرقدرت جهان در یک سمت میز اقتدار خود را به نمایش می‌گذارد.

وی کسب مقام نخست کشوری از سوی سازمان نوسازی مدارس استان کرمانشاه در زمینه تحقق تعهدات خیران را امتیازی ارزشمند برای این دیار دانست و گفت: بر اساس آخرین ارزیابی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از عملکرد اجرای پروژه‌های عمرانی در کشور، سازمان نوسازی مدارس استان کرمانشاه به عنوان پنج استان برتر در این زمینه برگزیده شد.

شهری کار خداپسندانه برای نهاد مقدس آموزش و پرورش و حضور گرم خیران مدرسه‌ساز را منشا افتخارات در زمینه نوسازی مدارس ذکر کرد و گفت: بیش از 13درصد مدارس استان کرمانشاه توسط خیران بنا شده است و این مایه مباهات و افتخار برای ملت و دولت است.

وی آموزش و پرورش، مجمع خیران مدرسه‌ساز و سازمان نوسازی مدارس را به عنوان سه ضلع متحد مثلث افتخاری برای کشور بیان کرد و گفت: بانویی بازنشسته در کسوت پرستاری پاداش خدمت خود را برای ساخت مدارس قرار داد و مادر شهیدی که  فرزند خود را برای دفاع از کیان اسلامی تقدیم کرده بار دیگر در عرصه امور خیریه اقدام به مدرسه‌سازی کرد و این تنها گوشه‌ای از اقدامات خداپسندانه خیران است.

مدیر کل برنامه‌ریزی و تامین منابع سازمان نوسازی مدارس تامین اعتبارات لازم به منظور تسریع در انجام پروژه‌های خیران در استان کرمانشاه را از برنامه‌های سازمان نوسازی مدارس کشور بیان کرد و گفت: امیدورایم بیش از گذشته شاهد حضور خیران در امر مدرسه‌سازی باشیم.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon