ارتش عربستان ضعیف است و وزیر دفاعش معنای کلمه "جنگ" را نمی‌فهمد

ارتش عربستان ضعیف است و وزیر دفاعش معنای کلمه "جنگ" را نمی‌فهمد

خبرگزاری تسنیم: وزیر امور خارجه اسبق آمریکا با اذعان به ناتوانی رژیم سعودی و شکست آن در یمن تأکید کرد عربستان ارتش ضعیفی دارد و وزیر دفاعش معنای کلمه جنگ را نمی‌فهمد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، کالین پاول در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز آمریکا اعلام کرد دولت آمریکا به‌دلیل آنکه عربستان را به حال خود رها کرد (چراغ سبز نشان داد) تا به یمن حمله کند، مرتکب اشتباه شد در حالی که نباید به وعده‌های آنها اعتماد می‌کرد.

پاول گفت: ما با رها کردن سعودی (دادن مجوز و چراغ سبز برای جنگ) برای حمله به یمن مرتکب اشتباه شدیم، در حالی که باید وعده‌های‌شان را باور نمی‌کردیم، سلمان و پسرش به ما تأکید کردند که جنگ علیه یمن، 10 روز بیشتر طول نخواهد کشید و ارتش سعودی قادر خواهد بود پس از روز هفتم جنگ وارد صنعا شود.

پاول افزود: نتیجه (این جنگ) فاجعه‌بار بود، پس از یک ماه و نیم بمباران، فریاد هم‌پیمانان سعودی خود را که درخواست کمک (از آمریکا) می‌کردند، شنیدیم، زیرا یمنی‌ها به‌گونه‌ای در داخل یمن و مرزها غافلگیرکننده عمل کردند که هیچ‌کس تصور نمی‌کرد، آنها نظامیان سعودی را کشتند و سلاح‌های آنها را ضبط کردند، این در حالی بود که ما حمایت‌های نظامی و لجستیکی بالایی از سعودی‌ها انجام دادیم.

وزیر خارجه اسبق آمریکا افزود: ما به‌خاطر تکیه کردن بر ارتش ضعیف (سعودی) و وزیر دفاعی که هیچ ایده و دیدگاهی درباره واژه جنگ ندارد، مرتکب اشتباه شدیم.

وی همچنین درباره پیامدهای خطرناک هرگونه اقدام خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران هشدار داد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان