گفتمان شهادت نیروهای ارزشی را برابر استکبار یکپارچه می‌کند

گفتمان شهادت نیروهای ارزشی را برابر استکبار یکپارچه می‌کند

خبرگزاری تسنیم: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: گفتمان شهادت مهمترین عاملی است که نیروهای ارزشی را برابر استکبار یکپارچه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، آیت‌الله سیداحمد علم الهدی شامگاه دوشنبه در یادواره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقدس اظهار داشت: شهید و شهدا هیچگاه در فرهنگ این مملکت به دست فراموشی سپرده نمی‌شوند و هدف از برگزاری این یادواره‌ها نیز تنها یادآوری نام و یاد و خاطره آن شهدا نیست.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: در تاریخ این مملکت و در بطن فرهنگ کشور ما، شهدا همواره می‌درخشند و برگزاری چنین یادواره‌هایی قطعا نقش بارزی در راستای نهادینه سازی گفتمان شهادت دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: آنچه امروز باید در دستور کار قرار بگیرد این است که بتوان به درستی فرهنگ ایثار و شهادت را در میان نسل‌های مختلف و به ویزه در میان جوانان انتقال داد و نهادینه سازی کرد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه نهادینه سازی گفتمان شهادت، خطر گسست نسل‌ها را از میان برمی‌دارد تاکید کرد: اگر این گفتمان نهادینه شود جریان‌های استکباری با تمام قوا هم نمی‌توانندهدف براندازی نظام را دنبال کنند.

وی خاطرنشان کرد: تاثیر گفتمان شهادت به مسئله خاصی نیست و حتی می‌توان آثار آن را در عرصه سیاست داخلی و خارجی کاملا مشاهده کرد و نکته مهم این است که این گفتمان باید در تمام شئون اجرایی کشور نهادینه شود.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه گفتمان شهادت، نیروهای ارزشی را در برابر استکبار یکپارچه می‌کند تاکید کرد: آنچه امروز استکبار جهانی را از دستیابی به اهداف خود کاملا مستاصل کرده، از برکات همین گفتمان است و حتی امروز شاهد هستیم که در کشوری همچون آمریکا که سردمدار استکبار جهانی است، گفتمان استکبار ستیزی نیز حاکم شده است.

امام جمعه مشهد مقدس بیان کرد: امروز نقشی که گفتمان شهادت در جامعه می‌تواند ایفا کند این است که مانند دریچه‌ای رویکرد و بینش ما را نسبت به نظام و مدیریت نظام تنظیم می‌کند.

آیت الله علم الهدی گفت: امروز نیز باید با محور قرار دادن گفتمان شهادت، از انحصارطلبی ممانعت شود و از تمامی افکار و اندیشه‌ها در نظام اسلامی استفاده شود

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon