رئیس جریان المرده: برای مبارزه با تکفیری‌ها در کنار نصرالله هستیم

رئیس جریان المرده: برای مبارزه با تکفیری‌ها در کنار نصرالله هستیم

خبرگزاری تسنیم: رئیس جریان المرده لبنان با حمایت از سخنان اخیر سید حسن نصرالله تاکید کرد که نبرد با تکفیری‌ها، نبرد مرگ و زندگی است و هر انسان شریف و حامی دموکراسی و حاکمیت لبنان باید با تفکر تکفیری مقابله کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سلیمان فرنجیه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی المنار لبنان تصریح کرد: برخی می خواهند که مقاومت ضعیف و تکفیری ها قوی باشند.

وی تصریح کرد: وقتی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان سخنرانی کرد، اعتماد به نفس من زیاد شد. اعتمادم به اراده خودی برای صلابت موضع خودمان افزایش یافت.

سلیمان فرنجیه تصریح کرد: آنچه باعث می‌شود که ما در کنار سید حسن نصرالله باشیم همان ملی گرایی، مسیحی و مارونی بودن ما است. این وضعیت ایجاب می کند تا از هر فرد معتقد به محافظت (از لبنان) و آزادی بیان حمایت کنیم که در صدر آن، مقاومت در لبنان قرار دارد.

وی افزود: در این برهه جولان تکفیری ها، گزینه های لبنانی و مسیحی خود را همان گزینه های درست می دانیم. ما در نبرد مرگ و زندگی هستم و باید در این راه ایمان و اعتماد به نفس زیادی داشته باشیم.

فرنجیه این پرسش را مطرح کرد که آیا برخی می توانند قبول کنند در سایه شروط و شرایطی که تکفیری ها وضع می‌کنند، زندگی کنند؟

وی تاکید کرد: تصویر امروز سکولارها و مسیحیان و اقلیت ها در منطقه را نگران می کند زیرا این تفکر تکفیری برای حذف همگان آمده است.

فرنجیه در اشاره به مزدوری برخی در داخل لبنان برای رژیم اسرائیل در یک برهه زمانی گفت: امید نمی رود کسی که در یک برهه معین با اسرائیل بود، میهن پرست شود.

وی از ارتش لبنان خواست تا همانند عملیات اردوگاه "نهرالبارد" در شمال لبنان در چند سال پیش، ماموریت های خود را انجام دهد.

این نماینده مجلس لبنان همچنین ابراز امیدواری کرد که کشور تروریسم را بیرون براند.

وی درباره خلا در نهاد ریاست جمهوری لبنان و نبود رئیس جمهور گفت: خالی ماندن پست ریاست جمهوری بهتر از رئیس جمهوری است که در سطح داخلی دستش خالی باشد.

فرنجیه تصریح کرد: ما خواهان خالی ماندن پست ریاست جمهوری نیستیم بلکه می خواهیم رئیس جمهوری روی کار بیاید که نماینده همه طوایف باشد. مرحله خلا در نهاد ریاست جمهوری بیش از پیش ما را متقاعد کرده است که باید یک رئیس جمهور سرکار بیاید که تجلی بخش شراکت عملی در کشور باشد تا از این طریق همه گروهها به شیوه درستی در امور سهیم باشند.

سلیمان فرنجیه در اشاره به انتخاب رئیس جمهور لبنان گفت که وی به صورت اصولی با ژنرال میشل عون رئیس جریان ملی لبنان موافق است.

وی گفت که همچنین با فرماندهی ژنرال شامل روکز بر ارتش لبنان موافق است زیرا او فردی سالم و کاردان است اما اگر اجماع نظر برای تعیین فرمانده ارتش نباشد او با تمدید دوره ریاست عماد قهوه چی بر ارتش مشکلی ندارد.

سلمان فرنجیه خود را شیفته شهید عماد مغنیه فرمانده ارشد مقاومت لبنان توصیف کرد و گفت: ما از مقاومت حمایت کرده و همچنان خواهیم کرد.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان