گاز ۱۵درصد گران شد

گاز 15درصد گران شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت ملی گاز در تشریح برنامه‌های جدید گازی دولت در سال ۹۴ از افزایش ۱۵درصدی قیمت گاز خانگی، تجاری و دولتی از فردا خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا عراقی با اعلام این که قیمت گاز تجاری،‌ دولتی و خانگی 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد گفت: قیمت سی‌ان‌جی و گاز صنایع، پتروشیمی و کشاورزی و دامپروری و نانوایی‌های سنتی در سال جاری ثابت خواهد بود. زمان ابلاغ و اجرای تعرفه‌های جدید گازی فردا (چهارشنبه ششم خردادماه) است.

تسنیم روز گذشته از پیشنهاد وزارت نفت به دولت برای افزایش 10، 15 یا 20 درصدی قیمت گاز طبیعی از خرداد ماه خبر داده بود.

عراقی با اعلام اینکه طبق مصوبه دولت، عوارض مصرف گاز از 13 درصد به 10 درصد کاهش یافت گفت: در واقع عوارض مصرف گاز  به ازای هر متر مکعب گاز مصرفی 9 تا 11 تومان می‌شود. همچنین عوارض قبوض گاز بهای خانگی نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به این که سال گذشته متوسط قیمت هر متر مکعب گاز در زمستان از 70 تومان با افزایش 20 درصد به 84 تومان رسید گفت: با افزایش 15 درصدی در سال جاری این رقم به 96 تومان می‌رسد. همچنین متوسط قیمت گاز در تابستان امسال نیز از 144 تومان به 150 تومان افزایش یافت؛ البته افزایش قیمت گاز در تابستان بیش از 150 تومان می‌شد اما تصمیم گرفته شد این رقم مانند سال 1393 ثابت باقی بماند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به سهم 70 درصدی گاز در سبد سوخت کشور، دولت نگاه تخفیفی به افزایش قیمت آن داشت گفت: بر همین اساس قمیت گاز افزایش چندانی در سال جاری ندارد.

معاون وزیر نفت با تأکیدبر اینکه هر کدام از" پلکان" مصرفی گاز در بخش خانگی، تجاری و دولتی 15 درصد افزایش خواهد یافت گفت: مدت زمان صدور قبوض گاز بین 36 روز تا دوماه است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه