مقاومت لبنان قواعد بازی و معادلات را تغییر داد

مقاومت لبنان قواعد بازی و معادلات را تغییر داد

خبرگزاری تسنیم: مقاومت ثابت کرده است نیرویی است که از بسیاری از قدرت‌های منطقه‌ای مجهز به سلاح قوی‌تر است، کشورهایی که با عقد قراردادهای تسلیحاتی سلاح‌هایی را خریداری کرده‌اند بدون اینکه از آنها برای آزادی سرزمین‌های اشغال شده استفاده کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پانزده سال از روز بزرگی می‌گذرد که هیچ‌گاه از خاطره و حافظه مردم لبنان و ملتهای مسلمان منطقه نمی‌رود، روزی که نظامیان اشغالگر صهیونیست و مزدورانشان با خفت و خواری از جنوب لبنان بیرون رانده شدند و مقاومت توانست با این پیروزی درخشان، گامهای محکمی برای پیروزی‌های بعدی بر صهیونیست‌های غاصب بردارد و مهمتر از همه این حقیقت را به همه اثبات کند که رژیم صهیونیستی را می‌توان شکست داد و به‌جای تکیه بر مذاکرات بیهوده سازش، باید راه مقاومت و نبرد را برای بازپس‌گیری مناطق اشغال شده در پیش گرفت، این چنین بود که مقاومت لبنان به‌رهبری حزب الله به الگویی برای ملتهای آزاده و مسلمان به‌ویژه کسانی که سرزمین‌شان تحت اشغال صهیونیست‌ها است، تبدیل شد.

با توجه به سالگرد پیروزی مقاومت بر رژیم صهیونیستی در بیست و پنجم می 2000، گفت‌وگویی با عبدالمجید صالح نماینده پارلمان لبنان انجام داده‌ایم که به‌شرح ذیل است:

مقاومت قدرتمندتر از رژیم‌های تا دندان مسلح اما ترسوی عرب

عبدالمجید صالح نماینده پارلمان لبنان و عضو فراکسیون التنمیه و التحریر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم در خصوص سالگرد پیروزی بزرگ مقاومت بر رژیم صهیونیستی در بیست و پنجم می 2000 خاطرنشان کرد: مقاومت جایگاه خود را تحکیم کرد، مقاومت جایگاه ثابتی را در صحنه سیاسی و امنیتی داخلی، منطقه‌ای و بین المللی برای خود ایجاد کرد، مقاومت تجربه فراگیری را تا سطح درگیری رودررو با نظامیان صهیونیست و شکست ارتش متکبر و خودخواه صهیونیستی گسترش داد، ارتشی که همچنان توطئه می‌کند و پیمان شیطانی را با جبهه‌های تروریستی تکفیری ایجاد کرده است که برای درهم شکستن نقشه‌های مقاومت برنامه ریزی و تلاش می‌کنند.

مقاومت ثابت کرده است نیرویی است که از بسیاری از قدرت‌های منطقه‌ای مجهز به سلاح قوی‌تر است، کشورهایی که با عقد قراردادهای تسلیحاتی، سلاح‌هایی را خریداری کرده‌اند بدون اینکه آنها را در یک نبرد از نبردهای آزادسازی اراضی اشغالی چه در فلسطین یا جنوب لبنان یا مناطق دیگری که اسرائیل اشغال کرد، مورد استفاده قرار دهند.

مسلماً، مقاومت نقش تاریخی دارد که هیچ‌کس آن را انکار نمی‌کند، مقاومت همچنین قواعد بازی و درگیری را در هم شکست و معادلات را تغییر داد.

اسطوره و افسانه ارتشی که معروف بود شکست ناپذیر است، به‌لطف فداکاری‌ها و رشادت‌های مقاومت در هم شکسته شد و اقتدار آن فروپاشید و ننگ شکست‌هایی که مقاومت در مقابله با این دشمن سرسخت بر آن تحمیل کرد، بر ارتش صهیونیست‌ها وارد شد، و همان‌طور که گفتم رژیم اسرائیل امروز با قدرت‌های ارتجاعی و تکفیری که به‌دروغ پرچم اسلام را به دست گرفته‌اند، هم‌پیمان شده است.

به همین سبب، امروز ما شاهد هستیم که مقاومت در اوج قدرت و پیروزی‌هایش قرار دارد و امیدواریم که این پیروزی تحکیم یابد و قدرت مقاومت و اقتدار این جسم صحیح در پیکر امت مریض افزایش یابد.

ــ ما شاهد ائتلاف بین صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها هستیم و مقاومت با تمام توانش از لبنان در برابر این دشمنان دفاع می‌کند، مقاومت چه‌نقشی در خنثی کردن طرحهای جبهه صهیونیستی تکفیری ایفا می‌کند؟

عبدالمجید صالح: بی‌شک، عملیات رویارویی و نبرد با تروریسم تکفیری و دشمن اسرائیلی در حالی است که بسیاری از رژیم‌ها از این موجهای تروریستی حمایت می‌کنند و ائتلاف آنها در صحنه عملیاتی آشکار شده است، این ائتلاف سری نیست بلکه یک ائتلاف آشکار است به‌ویژه پس از شکست نیروهای ائتلافی (ائتلافی که آمریکا به‌دروغ به‌عنوان ائتلاف بین المللی علیه داعش تشکیل داده است) که نام آن را باید یک فیلم بلند آمریکایی و یک نمایش مضحک خواند، زیرا ما شاهد تحرک تروریست‌های داعش و جبهه النصره و گروه‌های شرور و تروریستی هستیم و حملات هوایی ائتلاف هیچ تأثیری نداشته و بی‌نتیجه بوده است.

به همین دلیل ما می‌بینیم که نقشها توزیع شده و قدرت‌های بین المللی به‌دنبال بهره برداری از این گروه‌های تکفیری در ترسیم نقشه‌های جدید برای منطقه هستند که همه در راستای منافع دشمن صهیونیستی قرار دارد و این رژیم با ارائه سلاح و حمایت لجستیکی، مادی و معنوی و گفتمان سیاسی برای تکفیری‌ها، جنگ نیابتی به راه انداخته است.

ما می‌بینیم که محور مقاومت، محور قدرتمند و منسجم است و روز به روز بر قدرت و اقتدارش افزوده می‌شود، این در حالی است که ما شاهد اقدامات وحشیانه‌ای هستیم که کاملاً با اسلام و مسلمانان و ادیان آسمانی بیگانه است و ارتباطی به آنها ندارد، اقداماتی که زیر پرچمی از پرچم‌های گمراهی انجام می‌شود، یعنی همان‌طور که گفتم گروه‌های تکفیری، سخن حقی را که از آن باطل منظورشان است، بر زبان جاری می‌کنند. این باطل که بسیاری از رژیم‌های عربی و نفتی به تقویت آن ادامه می‌دهند، در حالی است که جبهه مقاومت در معرض هجمه شدید قرار دارد، اما با وجود این هجمه‌ها، مقاومت پیروزی‌هایی را در سطح راهبردی محقق کرده است که اکنون در منطقه قلمون شاهد آن هستیم.

ــ راز اقتدار و پیروزی‌های پیاپی محور مقاومت چیست؟

عبدالمجید صالح: درباره راز اقتدار و قدرت محور مقاومت و پیروزی‌های پیاپی آن بر ضد جبهه تکفیری صهیونیستی باید گفت اولین گام، صدق عقیده و ایمان به خدا و باور به درست بودن مسیر و گم نکردن جهت قطب‌نمایی است که همواره به‌سمت فلسطین بوده است، قضیه حق مطلق در رویارویی با شر مطلق،‌ عقیده ثابتی است که تغییر نکرده است.

این محور بر اساس دستورات الهی می‌جنگد همان‌طور که خداوند در قرآن فرموده است: «ان تنصرو الله ینصرکم و یثبت اقدامکم»، او «قاتلوهم یعذبهم الله بایدیکم»، یعنی با این صهیونیست‌ها و جنایتکارانی باید جنگید که در حال ضربه زدن به روح بشریت و ضربه زدن به روح اسلام و مخدوش کردن چهره متمدنانه اسلام و رسالت آسمانی هستند که حضرت محمد(ص) با خود آورد. پیامبری که با خود قلم آورد، نه شمشیر برای سر بریدن و آواره کردن و هتک نوامیس و برپا کردن بازارهای برده فروشی،‌گروه‌هایی که با این جنایات شرم‌آور و وحشیانه برای مخدوش کردن وجهه دین آسمانی که پیامبر(ص) آورد،‌ تلاش می‌کنند.

ــ دلایل جنگ روانی و تبلیغاتی شدید علیه مقاومت به‌ویژه در لبنان چیست؟

عبدالمجید صالح: ما شاهد گفتمان داعشی در لبنان هستیم،‌ گفتمان سیاسی حامی داعش، آنها این توهم و القا را میان مردم و برادران اهل سنت در جهان ایجاد می‌کنند که یک فتنه شیعی ــ سنی وجود دارد و مبارزه با تروریسم، شکستی برای اهل سنت است و این رفتارها، تحریک آمیز است.

دو طرح رویاروی یکدیگر هستند، طرح مقاومت و طرح تکفیری صهیونیستی، اگر مقاومت از نبرد دست بکشد، آن‌گاه اسرائیل شروط وضع می‌کند و اگر دولت لبنان، معادله ارتش، ملت و مقاومت را در پیش بگیرد، برای متلاشی کردن آن تلاش می‌کنند، این اردوگاه همواره برای تردیدافکنی درباره طرح ارتش لبنان تلاش می‌کنند، ارتشی که کنار مقاومت از مرزها دفاع می‌کند و هزینه‌های آن را با دادن شهید و زخمی و اسیر می‌دهد.

اگر آنها می‌گویند که ضدتروریسم هستند، معنایش چیست، چگونه با تروریسم می‌جنگید، آیا سرهای خود را زیر شن پنهان کرده‌اید (خودتان را به نفهمی زده‌اید)، آیا بر کشته شدن ما تکیه کرده‌اید؟ این نبردهای هوشمندانه‌ای که مقاومت طراحی کرده است، ما می‌بینیم که میان گروه‌های تکفیری، درگیری و جنگ داخلی رخ داده و آنها یکدیگر را به خیانت و فریب متهم می‌کنند، آنها به هیچ‌کس رحم نمی‌کنند، در حالی که دوستان خداوند و کسانی که با تکیه به عقیده ثابت می‌جنگند، اسرائیل را شر مطلق می‌دانند و تعامل با این رژیم را حرام دانسته و هرکس را که با اسرائیل هم‌پیمان شود، شر مطلق می‌خوانند.

انتهای پیام/ر*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان