پیشی گرفتن جرائم سایبری از جرائم سنتی در آینده نه چندان دور


پیشی گرفتن جرائم سایبری از جرائم سنتی در آینده نه چندان دور

خبرگزاری تسنیم: فرمانده ناجا با اشاره به جرائم سایبری و حوزه فرامرزی این جرائم پیش‌بینی کرد که در آینده نه چندان دور جرائم سایبری از جرائم سنتی پیشی خواهد گرفت و تقویت همکاری بین‌المللی مهمترین ابزار در برخورد با این جرائم است.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، سردار حسین اشتری در همایش بین‌المللی جرائم سایبری در دنیای به هم پیوسته با اشاره به تغییرات و تحولات زندگی نوین به دنبال گسترده شدن دانش و تکنولوژی و به وجود آمدن فضای سایبری اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره به توسعه کشور در ابعاد مختلف توجه داشته و از 10 سال گذشته در چشم‌انداز 20 ساله آینده خود به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات توجه ویژه‌ای کرده و صدور فرمان تشکیل شورای عالی فضای مجازی از سوی رهبر انقلاب نقطه عطفی در این خصوص است.

وی با بیان اینکه کشورمان از هرگونه توسعه علم و فناوری به منظور ارتقای امنیت اجتماعی و روانی برای تمامی مردم جهان استقبال می‌کند، گفت: فضای مجازی از یک سو به عنوان کسب موفقیت و فرصت بدیع و از سوی دیگر به واسطه چالش‌هایی که می‌تواند ایجاد کند مورد توجه قرار دارد. 

فرمانده ناجا افزود: با توجه به این تهدیدات و چالش‌ها پلیس جمهوری اسلامی ایران در ساختار خود اقدام به تشکیل و راه‌اندازی پلیس سایبری بروز و منسجم کرده و بحمدلله این پلیس در عمر چند ساله خود توانسته است در پیشگیری و مقابله با جرائم سایبری و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به شکل قابل قبولی ظاهر شود. 

اشتری تاکید کرد: با توجه به آنکه جرائم سایبری در کمترین زمان  و با پیچیدگی‌های بسیار بالا رخ می‌دهد می‌بایست برای ناکام گذاشتن مجرمان سایبری واکنش سریع و حرفه‌ای و هماهنگ را نشان داد و این مهم خصوص در برابر جرائمی همچون حملات سایبری از اهمیت دو چندانی برخوردار است. 

وی با بیان اینکه امروز شاهد انتقال جرائم از فضای فیزیکی به فضای سایبری هستیم گفت: جرائم سازمان یافته مانند بانکهای خرید و فروش مواد مخدر و فعالیت‌های گروه‌های تروریستی در فضای مجازی به شکلی است که امروز شاهد انتقال درگیری میان برخی گروهک‌ها به شبکه اینترنتی هستیم و در حال حاضر دنیای سایبری به پناهگاهی برای وقوع جرائم نوین تبدیل شده است. 

فرمانده ناجا با تاکید بر فرامرزی بودن سایبری اظهار داشت: فرامرزی این جرائم شرایط متفاوتی را به پلیس‌های دنیا دیکته می‌کند و تاکید دارد که سیالیت جرائم از مرزهای جغرافیایی کشورها خارج شده است و این امکان به مجرمین داده شده تا در هر جای دنیا با سوءاستفاده از سایبری اقدامات مجرمانه خود را انجام دهند و امروز شاهد بعد فراملی و حتی فرامنطقه‌ای جرائم سایبری باشیم. 

وی پیش‌بینی کرد که در آینده نه چندان دور جرائم سایبری فراتر از جرائم سنتی دنیا جلوه خواهند کرد و مهمترین راه برخورد با این جرائم توسعه و تقویت همکاری‌های بین‌المللی است. 

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon