خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تحت پوشش موشک‌های دوربرد ساحل به دریای سپاه

خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تحت پوشش موشک‌های دوربرد ساحل به دریای سپاه

خبرگزاری تسنیم: فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: همه جغرافیای خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان را تا منطقه رأس الحد شمال اقیانوس هند تحت پوشش موشک‌های دوربرد ساحل به دریا داریم.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه همایش ملی شناورهای تندرو در جمع خبرنگاران، گفت: ما مدت‌های زیادی شناور تندروی موشک‌انداز با سرعت 60 نات را داشتیم و ان‌شاءالله در سال 94 که سال پایانی برنامه پنجم توسعه است، شناورهای موشک‌انداز با سرعت 80 نات را عملیاتی کرده و تحویل خواهیم گرفت.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تهدیدات قدرت‌های خارجی در منطقه خلیج فارس، گفت: باامنیت‌ترین جغرافیایی که می‌توان از آن یاد کرد، خلیج فارس و تنگه هرمز و محدوده آبی جمهوری اسلامی ایران است و علی‌رغم اینکه منطقه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان انواع مختلفی از شناورهای نظامی از کشورهای مختلف و بیشترین آن از کشور آمریکا وجود دارد، جمهوری اسلامی ایران برای کشورهای منطقه امنیت کاملی را ایجاد کرده است.

سردار فدوی با بیان اینکه 40 فروند از ناو‌های رزمی و پشتیبانی در منطقه در سیطره محدوده جغرافیایی ناوگان پنجم آمریکا هستند، خاطرنشان کرد: اعمال حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز یک اعمال حاکمیت کامل است و هیچ توانمندی در دنیا وجود ندارد که بتواند بر این اعمال حاکمیت تأثیرگذاری داشته باشد.

وی با بیان اینکه سال‌های طولانی است که امنیت در این منطقه برقرار است، افزود: مسلماً این امنیت طبق روالی برقرار شده که اعمال حاکمیت جمهوری اسلامی ایران به‌صورت کامل برقرار شود و ما نیز کل کشورهای منطقه و حوزه خلیج فارس و تنگه هرمز را یک حوزه واحد می‌دانیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: موضوعی که باید در این منطقه انجام شود اطمینان از این امنیت است.

سردار فدوی در پاسخ به پرسشی در خصوص عکس‌العمل دشمنان در مقابل توان دفاعی نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس، اظهار داشت: عکس‌العمل آنها تمکین و تبعیت است و هر کسی که بخواهد این موضوع را ببیند ــ که علی‌رغم اینکه خودشان را به‌اعتبار مادی و دنیایی ابرقدرت می‌دانند، اما هیچ‌گاه عدم تمکینی از اعمال حاکمیت در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز از طرف کسی دیده نشده است ــ می‌تواند 24 ساعت با شناورهای تندرو در دریا با ما باشد و ببیند که همین تمکین بیشتر از ناحیه آمریکایی‌هاست. 

وی در پاسخ به این پرسش "گفته می‌شود برخوردهایی میان شما و سایر کشورها در منطقه وجود دارد، ارزیابی شما چیست؟" یادآور شد: به‌صورت مسلم روزانه در خلیج فارس و تنگه هرمز به‌عنوان حساس‌ترین منطقه جغرافیایی دنیا رویارویی و گفت‌وگو کردن‌ها میان ما و سایر شناورهای نظامی کشورهای دیگر برقرار است، اما تمکین کردن از طرف آنهاست، چرا که آنها هیچ‌کدام از کشورهای منطقه نیستند و همه آنها از هزاران مایل آن‌طرف‌تر به منطقه آمدند و به‌دنبال اهداف نامشروع خود هستند، ضمن اینکه این منطقه از آب‌های بین‌المللی محسوب می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پاسخ به این پرسش که آیا نیروی دریایی سپاه غیر از شناورهای تندرو به‌دنبال تجهیزات دیگری هم است، گفت: توان نیروی دریایی سپاه بر 5 پایه استوار است. مهمترین آن شناوری است و متکی بر شناورهای تندرو است. توان دوم ما موشک ساحل به دریاست و ما همه جغرافیای خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان را تا منطقه رأس الحد شمال اقیانوس هند تحت پوشش موشک‌های دوربرد ساحل به دریا داریم.

سردار فدوی با بیان "توانمندی هوا به دریای ما شامل بالگرد و شناور پرنده است" گفت: این موشک‌ها از مجهزترین شناورهای ما هستند. چهارمین توانمندی سپاه، پهپادی است و هواپیماهای بدون سرنشین داریم که برای اشراف اطلاعاتی و رزمی از آن استفاده می‌کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پنجمین توان نیروی دریایی سپاه نیروهای ویژه تکاوری هستند که آماده عملیات در هر جایی از جمله دریا و سواحل هستند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon