تشکیل کمیته بازبینی قیمت‌ها در جهاد کشاورزی با افزایش قیمت سوخت

تشکیل کمیته بازبینی قیمت‌ها در جهاد کشاورزی با افزایش قیمت سوخت

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره تاثیرات افزایش نرخ سوخت بر روی محصولات کشاورزی و دامی گفت: افزایش بهای حامل‌های انرژی بر قیمت تمام شده محصولات دامی تاثیرگذار است و در این ارتباط کمیته مخصوصی تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حسن رکنی در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی اگروفود با اعلام این خبر گفت: در بخش کشاورزی مجموعه برای داشتن فعالیت اقتصادی باید به شکل زنجیره‌های تولید عمل کند تا موفقیت بیشتری کسب شود. این امر منافع بیشتری برای تولیدکننده و مصرف کننده ایجاد می‌کند. 

وی با اشاره به بخشی از توانمندی‌های صنایع غذایی کشور در این نمایشگاه تهیه شده است، گفت: این نمایشگاه موفقیت مناسبی برای ارتباط با تولیدکنندگان با مصرف کنندگان داخلی و خارجی است.

رکنی افزود: صنایع غذایی کشور دارای استانداردهای بالایی بوده که این امر شرایط افزایش ورود ما را به بازارهایجهانی هموار می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره وضعیت صنایع لبنی کشور گفت: در گذشته ما وارد کننده محصولات لبنی به کشور بودیم اما در سالهای اخیر ایران در عرصه‌های بین‌المللی حضور یافته است و میزان صادرات آن هر ساله افزایشم می‌یابد.

رکنی افزود: در سال 92، 550 هزار تن و در سال 93، 650 هزار تن انواع فرآورده‌های لبنی به کشورهای همسایه حاشیه خلیج فارس، عراق، افغانستان، ارمنستان، آذربایجان و حتی عربستان صدر شده است. 

وی در خصوص سرانه مصرف شیر در کشور گفت: سرانه مصرف شیر کشور 98 کیلوگرم در سال است که این امر براساس اعلام وزارت بهداشت باید به 160 کیلوگرم افزایش یابد. 

معاون وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: برخی صنایع لبنی کشور محصولات متنوعی تولید می‌کنند که این امر در بهبود شرایط صادراتی کشور در سال جاری اثرگذار است. به طوری که یکی از صنایع لبنی کشور تنها 600 نوع پنیر تولید دارد. 

رکنی درباره صادرات به روسیه گفت: گروه کارشناسی از کشور روسیه به ایران آمدند و در چند مرحله از توانمندی‌های ما در بخش تولید گوشت مرغ و لبنیات بازدید کردند که این رفت و آمدها در نهایت منجر به موافقت با واردات این محصولات براساس استانداردهای مورد نظر از ایران شد. 

وی گفت: روسیه ظرفیت بالایی برای واردات این دو محصول دارد که امیدواریم مانند محصولات شیلاتی، شیر و لبنیات ایران نیز به این کشور سرازیر شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در خصوص نرخ شیر خام دامداران گفت: برای تولید مستمر شیر خام در کشور باید از لحاظ اقتصادی برای دامداران به صرفه باشد که این امر در برخی از صنایع لبنی کشور نهادینه شده است. از سایر صنایع لبنی نیز انتظار می‌رود که تعامل مناسب‌تری در این ارتباط داشته باشند. 

رکنی ادامه داد: در مرحله اول برای بهبود وضعیت دامداران پرداخت پول شیر خام آنها سرعت گرفت که این امر به تامین نقدینگی دامداران کمک می‌کند.

وی درباره اعتراضات دنباله‌‌داردامداران گفت: دامداران کشور در این باره چندین مرتبه به صورت منطقی اعتراضات خود را بیان کرده‌اند و دولت به این موضوع واکنش نشان داده است. امیدواریم که براساس راهکار مناسب و منطقی برای این بخش ارائه شود. 

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: برای حل سریعتر مشکل دامداران کارگروهی در دولت تشکیل شده است. 

* کمیته بازبینی قیمت‌ها در جهاد کشاورزی تشکیل شد

رکنی درباره تاثیرات افزایش نرخ سوخت بر روی محصولات کشاورزی و دامی گفت: افزایش حامل‌های انرژی بر قیمت تمام شده محصولات دامی تاثیرگذار است. در این ارتباط کمیته مخصوصی در حال بازبینی این تاثیرات و تولیدات محصولات کشاورزی است. 

وی در ارتباط با قیمت مرغ در ماه مبارک رمضان گفت: مشکل خاصی برای تامین و عرضه این محصول به بازار مصرف وجود ندارد و نرخ این محصول براساس عرضه و تقاضا قابل کنترل بوده و تغییر قیمتی وجود ندارد. 

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه