افزایش قیمت حامل‌های انرژی تصمیم دولت و قانونی است

افزایش قیمت حامل‌های انرژی تصمیم دولت و قانونی است

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت براساس سقف تعیین شده تا پایان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها می‌تواند قیمت حامل‌های انرژی را افزایش دهد.

سیدهاشم بنی‌هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس، اظهار داشت: افزایش قیمت حامل‌های انرژی از وظایف دولت است و از نظر مقررات امری قانونی است، تا پایان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، دولت می‌تواند تا سقف تعیین شده افزایش قیمت در رابطه با قیمت حامل‌های انرژی داشته باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تصمیم‌گیری در ارتباط با افزایش قیمت‌های گاز مصرفی خانگی و مراکز تجاری که از فردا اجرایی می‌شود از وظایف دولت است و مجلس در این رابطه نقشی ندارد، گفت: افزایش قیمت بستگی به شرایط دولت دارد و در این رابطه دولت تصمیم‌گیرنده است.

وی با بیان اینکه اولویت فعالیت‌های مجلس قانون است، گفت: مجلس با فعالیت‌هایی که مغایر با قانون نباشد، مخالفتی ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: با توجه به اینکه کشور در شرایط حساس اقتصادی و در محاصره اقتصادی قرار دارد، مردم می‌توانند با استفاده از تولیدات داخل در خروج از این بحران به دولت کمک کنند.

وی از ادغام دو طرح استفاده بهینه آب مصرفی شرب، صنعتی و کشاورزی در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: ادغام این دو طرح در راستای صرفه‌جویی آب است و براساس این طرح مشترکان پرمصرف و بیش از حد مجاز جریمه می‌شوند.

بنی‌هاشمی تصریح کرد: در حال حاضر نیز مقدمات اعمال سیاست اقتصاد مقاومتی در برنامه ششم توسعه کشور نیز در دست بررسی و تدوین است.

 انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon