ظریف: به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای در گروی واقع‌بینی طرف مقابل است

ظریف: به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای در گروی واقع‌بینی طرف مقابل است

خبرگزاری تسنیم: وزیر امور خارجه کشورمان که به عمان سفر کرده است با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به عمان، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که برای دیداری یک‌روزه به مسقط سفر کرده است با یوسف‌بن علوی وزیر خارجه عمان دیدار کرد. بن‌علوی در این دیدار از نقش فعال ایران در منطقه تقدیر و تأکید کرد که این نقش همواره مثبت و در جهت حل و فصل مناقشات منطقه بوده است.

وی امضای موافقتنامه دریایی میان دو کشور را زمینه‌ای مناسب برای ارتقای مناسبات اقتصادی توصیف کرد.

وزیر خارجه عمان همچنین گفت: روابط صمیمانه میان دو کشور می‌تواند در تمامی ابعاد گسترش یابد.

وی درباره اوضاع نابسامان مردم یمن در سایه حملات علیه این کشور گفت: درخصوص کمک‌های انسان‌دوستانه به یمن نیز ما نیز نگرانی و دغدغه داریم و امیدواریم راه‌های مناسب‌تری برای کمک‌رسانی و امداد فراهم شود.

وزیر امور خارجه ایران نیز در این دیدار با اشاره به امضای موافقتنامه تعیین مرز دریایی عمان و ایران که امروز صورت گرفت، گفت: اقدام امروز دو کشور برای امضای این موافقتنامه فصل مهمی در روابط دو کشور گشود و از ارتقای مناسبات با عمان در تمامی زمینه‌ها استقبال می‌کنیم.

وی با تقدیر از نقش مثبت عمان در منطقه و جهان افزود: این نقش نزد ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

ظریف وضعیت تحولات منطقه را خطیر دانست و گفت: سایر کشورهای منطقه باید تلاش کنند تا ثبات و امنیت به منطقه بازگردد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: عمان با توجه به سوابق مؤثر و مفید خود می‌تواند در این زمینه نقش مؤثری ایفا کند.

وی همچنین نسبت به ادامه حملات هوایی به یمن و خسارت‌های جبران‌ناپذیر به این کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: باید به‌دنبال راه‌حل‌های جدید و تلاش‌های مؤثرتری برای برقراری آتش‌بس دائمی و ارسال فوری کمک‌های انسانی به یمن باشیم.

وزیر امور خارجه ایران با تأکید بر گفتگوهای یمنی ــ یمنی گفت: چارچوب‌های یک‌جانبه‌گرایانه برای حل و فصل بحران یمن مورد انتقاد ماست و در یافتن راه‌حل‌ها نمی‌توان جمعیت مورد توجهی از مردم یمن را نادیده گرفت.

ظریف در پاسخ به سؤال خبرنگار عمانی درباره مذاکره با کشورهای 1+5 افزود: گفتگوهای هسته‌ای ادامه دارد و از امروز دور جدید مراحل نگارش آغاز شده و این روند بسیار دشوار است.

وزیر امور خارجه ایران ادامه داد: به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای در گروی واقع‌بینی طرف مقابل است و اگر طرف مقابل این‌گونه گفتگوها را ادامه دهد به نتیجه می‌رسیم.

انتهای پیام/پ1*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان