برای تحویل سامانه اس-۳۰۰ به ایران هنوز خیلی زود است

برای تحویل سامانه اس-300 به ایران هنوز خیلی زود است

خبرگزاری تسنیم: معاون دبیر شورای امنیت روسیه امروز سه شنبه تاکید کرد که تصمیم برای تحویل سامانه دفاعی اس-۳۰۰ به ایران پیش از این اتخاذ شده ولی هنوز خیلی زود است تا این سامانه را به ایران تحویل دهیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپاتنیک، یوگنی لوکیانوف معاون دبیر شورای امنیت روسیه در جمع خبرنگاران تصریح کرد که تصمیم مربوط به ارسال سامانه های دفاعی اس 300 به ایران گرفته شده ولی اجرای این پروژه نیاز به زمان دارد. تا آنجا که من می دانم زمان تحویل این سامانه های دفاع موشکی به ایران هنوز فرانرسیده است.

پوتین رئیس جمهور روسیه اخیرا دستور لغو ممنوعیت فروش سامانه دفاع موشکی اس 300 به ایران را صادر کرده است.

اظهارات این مقام روسی در حالی است که حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه، پیش از این گفته بود که مسکو و تهران مذاکرات درباره تحویل سیستم دفاعی اس 300 به ایران را به پایان رسانده‌اند.

امیرعبداللهیان در اظهاراتی که خبرگزاری فرانسه آن را منتشر ساخت، گفت: "مذاکرات درباره این موضوع با موفقیت به پایان رسیده است. فکر می‌کنم که تحویل اس ــ 300 در زمان کاملاً نزدیکی انجام گیرد".

معاون وزیر امور خارجه کشورمان پس از مذاکره با میخائیل بوگدانف، همتای روسی‌اش، گفت: "این امر در نزدیکترین فرصت ممکن انجام خواهد گرفت".

وزارت خارجه روسیه هنوز این امر را تأیید نکرده اما روز گذشته (دوشنبه) در بیانیه‌ای بر "اهمیت برقراری گفتگوهای مداوم بین روسیه و ایران" تأکید کرد.

تهران پیشتر اعلام کرده که تحویل این سیستم دفاع موشکی می‌تواند تا پایان سال جاری میلادی انجام گیرد.

در سال 2010 بود که طی دوران دمیتری مدودف، رئیس جمهور وقت روسیه قرارداد 800 میلیون دلاری فروش سامانه موشکی دفاع هوایی اس 300 را لغو کرد. در آن زمان روسیه اعلام کرده بوده در راستای تحریم‌های مصوب شورای امنیت سازمان ملل علیه کشورمان به خاطر برنامه هسته‌ای ایران، این اقدام را انجام داده است. در مقابل نیز تهران نیز شکوائیه‌ای را برای دریافت غرامت 4 میلیارد دلاری از روسیه به دادگاه داوری ژنو ارائه کرد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان