رودبار جنوب رتبه اول آبیاری تحت فشار کشور را کسب کرد


رودبار جنوب رتبه اول آبیاری تحت فشار کشور را کسب کرد

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: شهرستان رودبار رتبه اول اجرای سیستم‎های آبیاری تحت فشار را در سطح کشور به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جیرفت، یعقوب موسوی ظهر امروز درجمع خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش‎ها و پیگیری‎های انجام شده و همکاری فرماندار رودبار 7 هزار و 200 هکتار طرح آبیاری تحت فشار در این شهرستان به تصویب رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت افزود: طی 20 سال گذشته کل طرح‎های اجرا شده در منطقه رودبار 7 هزار هکتار بوده است در حالی که طی شش ماه گذشته 7 هزار و 200 هکتار به تصویب رسیده است.

موسوی تصریح کرد: طی مدت مذکور حدود یک هزار و 500 هکتار آن تحویل موقت شده و 5 هزار و 700 هکتار آن نیز در دست اقدام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: بیش از 460 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح‎های آبیاری تحت فشار اختصاص داده شده است.

وی افزود: مجموع عملکرد سطح و سرمایه‎گذاری در بخش اجرای سیستم‎های آبیاری تحت فشار شهرستان رودبار نسبت به بسیاری از استان‎های کشور بیشتر است.

موسوی عنوان کرد: بر همین اساس این شهرستان توانسته است، رتبه اول اجرای سیستم‎های آبیاری تحت فشار را در سطح کشور به دست آورد.

وی با اشاره به مزایای استفاده از این طرح‎ها در باغ‎ها و مزارع اظهار داشت: با اجرای طرح‎های مذکور راندمان آبیاری از 35 درصد به بیش از 85 درصد می‎رسد و عملکرد تولید نیز بین 50 تا 60 درصد افزایش پیدا می‎کند.

موسوی سطح زیر کشت شهرستان رودبار را 82 هزار هکتار دانست و بیان داشت: با اجرای این طرح‎ها حدود 20 درصد از اراضی شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

وی خاطرنشان کرد: اکثر سامانه‎های آبیاری نوین طراحی شده و در حال اجرا از نوع آبیاری قطره‎ای است که نسبت به سایر سامانه‎ها از کارآیی و راندمان بالاتری برخوردار است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon