ماهی پرورشی از ماهی دریا سالم‌تر شده است

ماهی پرورشی از ماهی دریا سالم‌تر شده است

خبرگزاری تسنیم: پدر علم کویرشناسی گفت: به دلیل آلودگی دریای خزر مردم ماهی پرورشی استفاده کنند و از ماهی دریا استفاده نکنند.

پروفسور پرویز کردوانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار محیط زیست خبرگزاری تسنیم در خصوص وضعیت آلودگی دریای خزر و آبزیان آن اظهار داشت: در گذشته اعلام می‌کردند که شهروندان تنها از ماهی دریا به خصوص دریای خزر استفاده کنند ولی اکنون بنده معتقدم به دلیل آلودگی‌ها و ورود فاضلاب و پسماند‌ها به دریا  استفاده از ماهی پرورشی بهتر از ماهی دریاست.

وی با بیان اینکه مردم دیگر ماهی دریلای نخورند، گفت: مردم باید در زمینه جلوگیری از ورود فاضلاب و آشغال‌ها به دریای خزر مشارکت داشته باشند.

**در نظر گرفتن جریمه برای شهروندان آشغال ریز

پدر علم‌کویرشناسی در خصوص در نظر گرفتن جریمه برای شهروندان آشغال‌ریز افزود: قانونی باید وجود داشته باشد که برای افرادی که از داخل خودرو آشغال به بیرون می‌ریزند و شهروندانی که بی‌توجه به این امر هستند، جریمه و ضوابط بازدارنده‌ای در نظر گرفته شود.

کردوانی همچنین در خصوص جنگل‌ غرب کشور( ایلام) گفت: این جنگل به دلیل استخراج و لوله‌کشی گاز و معدن در حال از بین رفتن است. در واقع باید سطح فرهنگ مردم در تمام زمینه و استفاده درست از داده‌های خدایی فراهم شود. در حقیقت باید در تمام زمینه‌ها مردم به دنبال حفظ محیط زیست باشند و محیط زیست نیز در کنار مردم گام‌های مؤثری بردارد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon