۱۵۰ کوره آجرپزی در تهران تعطیل شد

150 کوره آجرپزی در تهران تعطیل شد

خبرگزاری تسنیم: دبیر کانون انجمن های صنفی کوره پزخانه‌های تهران با بیان اینکه هم اکنون نیمی از ۳۰۰ کوره آجرپزی تهران تعطیل شده و مابقی هم با ۲۰ درصد ظرفیت به فعالیت می‌پردازند، گفت:حمایت از تولید فقط یک شعار است.

سید علی حسینیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه افزایش 20 درصدی قیمت نفت کوره مشکلات زیادی را برای واحدهای کوره پزخانه‌ها ایجاد خواهد کرد، اظهار داشت: دولت در این سال ها تمام توان خود را بر افزایش قیمت سوخت متمرکز کرده و حمایتی از واحدهای تولیدی نمی‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اگر واحدی ماهانه 100 میلیون تومان هزینه سوخت بپردازد باید علاو بر آن 20 درصد هزینه های جانبی را هم به دولت پرداخت کند، افزود: این سال ها فقط شعار حمایت از تولید بیان شده و در عمل اقدام خاصی صورت نگرفته است.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کوره پزخانه های تهران اضافه کرد: هم اکنون نیمی از 300 کوره آجرپزی تهران تعطیل شده و مابقی هم با 20 درصد ظرفیت به فعالیت می‌پردازند.

حسینیان در ادامه با اشاره به اینکه آقای نوبخت صحبت از کاهش نرخ تورم می‌کند اما واحدهای تولیدی چنین چیزی را احساس نمی‌کنند، گفت: در طی سال های اخیر هیچ یارانه ای در قالب نقدی و غیر نقدی به کوره پزخانه ها اختصاص پیدا نکرده و عدم نقدینگی به اضافه افزایش هزینه ها امکان فعالیت را برای این واحدها با مشکل روبه روکرده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه