تحلیلگر مصری: آمریکا در صدد تبدیل عربستان به عراقی دیگر است

تحلیلگر مصری: آمریکا در صدد تبدیل عربستان به عراقی دیگر است

خبرگزاری تسنیم: خبرنگار و تحلیلگر مصری از برنامه آمریکا برای تبدیل عربستان به عراقی دیگر خبر داد و تاکید کرد که مراکز پژوهشی آمریکا و اروپا اتفاق نظر دارند که عربستان حامی تروریسم است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "توفیق عکاشه" در گفت‌وگو با برنامه "القاهره الیوم" (قاهره امروز ) در شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای مصری "الفراعین" با بیان اینکه "آمریکا عربستان را به عراق تبدیل خواهد کرد"، افزود: عربستان هم اکنون در معرض خیانت بزرگ آمریکا قرار دارد و آمریکا همان نقشه‌ای را که در عراق اجرا کرده بود در عربستان نیز به اجرا خواهد گذاشت.

وی افزود: 22 اندیشکده در اروپا و آمریکا پژوهش‌هایی درباره تروریسم منتشر کرده‌اند که همگی در مورد اینکه عربستان حامی مالی اول تندروی دینی است، اتفاق نظر دارند.

بر اساس این گزارش‌ها این عربستان است که - تروریسم را از ظهور القاعده و شکل‌گیری داعش- حمایت کرد و علاوه بر این عربستان کتاب‌هایی را  تولید کرد که تندروی دینی را در اروپا رواج داد.

وی افزود: من پیش‌بینی می‌کنم که در طول یک ماه، یک شهروند اروپایی در تریبون‌ها حاضر شده و مدعی شود که عربستان از او برای آوردن فراری‌ها از طریق ترکیه و اعزام آنها به سوریه حمایت مالی کرده است تا با نظام (بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه) بجنگد و این داستان در رسانه‌ها پخش خواهد شد و آمریکا از آن علیه عربستان استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان