سبک‌های اسلامی و ایرانی در ساخت مراکز تجاری و فرهنگی باید اعمال شود

سبک‌های اسلامی و ایرانی در ساخت مراکز تجاری و فرهنگی باید اعمال شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس‌جمهور با بیان "بنا و ساخت بازارهای ایرانی ــ اسلامی را در شهرهای مختلف باید تکرار کنیم" گفت: سبک‌های اسلامی و ایرانی در ساخت مراکز تجاری و فرهنگی باید اعمال شود.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در نشست مدیران غرب استان تهران با قدردانی از استقبال گرم و صمیمی مردم شهرستان‌های شهریار، ملارد و قدس تصریح کرد: 20 طرح و پروژه در بخش‌های صنعتی، آب و فاضلاب، بهداشت و راه‌ها، با 642 میلیارد تومان در این منطقه در سال 94 و 95 اجرایی می‌شود.

وی به افتتاح پروژه تجاری ــ فرهنگی در شهرک اندیشه اشاره کرد و گفت: سبک و معماری این مجموعه با هویت اسلامی و ایرانی باید در دیگر شهرها، هنگام ساخت مجموعه‌های تجاری مورد توجه قرار گیرد.

رئیس‌جمهور با انتقاد از برخی از بازارهای ایران که به‌سبک غیر ایرانی و اسلامی درست شده‌اند، اظهار داشت: بنا و ساخت بازارهای ایرانی ــ اسلامی را در شهرهای مختلف باید تکرار کنیم.

روحانی همچنین با توجه به بازدیدش از یک طرح کشاورزی با شیوه آبیاری نوین گفت: در بخش کشاورزی به‌ویژه در عرصه‌های آبیاری، کشت و بسته‌بندی، باید به‌جای استفاده از شیوه‌های سنتی از شیوه‌های مدرن بهره بگیریم.

وی به صرفه‌جویی آب با استفاده از شیوه‌های آبیاری مدرن پرداخت و گفت: با استفاده از آبیاری مدرن در منابع زیرزمینی ذخیره ایجاد شده و می‌توان حتی بخش کشاورزی را توسعه داد.

رئیس‌‌جمهور با اشاره به اینکه امسال طرح مدرنیزه شدن آبیاری 10هزار هکتار از اراضی استان تهران اجرا و عملیاتی می‌شود، گفت: این حرکت ارزشمند در سال آتی و در اقصی نقاط کشور اجرا و عملیاتی می‌شود.

روحانی با بیان "مردم ما همیشه در صحنه هستند و با تنگناهای مالی که داریم، با همت، حضور و فعالیت مردم مشکلات را پشت سر می‌گذاریم" گفت: دولت و مردم مسیر درستی را طی می‌کنند و تردیدی ندارم مسیر اعتدال، تلاش، کار، وحدت، برادری و هماهنگی، مسیر درستی است.

وی به جذب سرمایه‌گذاران خارج کشور اشاره و تصریح کرد: سرمایه‌گذار باید افق روشنی پیش روی خود مشاهده کند و امروزه می‌بینیم سرمایه‌گذاران خارجی در داخل کشور سرمایه‌گذاری‌های خود را با افق روشنی که می‌بینند، انجام می‌دهند.

رئیس‌جمهور با یادآوری گزارش و آمار وزیر جهاد کشاورزی، مبنی بر "کاری که تا پایان دولت یازدهم برای آبیاری قطره‌ای و آبیاری مدرن در کشور انجام می‌دهیم، معادل کاری است که در 50 سال گذشته انجام گرفته است" اظهار داشت: این آمار غرور‌آفرین است؛ باغداران و مزرعه‌داران می‌توانند با آورده 15درصد و هزینه 85درصدی دولت، سیستم آبیاری زمین خود را مدرن کنند.

روحانی گفت: اگر آبیاری مدرن را در کشور توسعه دهیم، هم برای خودکفایی کشاورزی و هم برای صرفه‌جویی آب قدم‌های بزرگی برداشته‌ایم.

وی تصریح کرد: در این سفر تصمیم گرفتیم که برای سه شهرستان شهریار، ملارد و قدس در طول سال جاری و سال 95، 642 میلیارد تومان برای 20 طرح و پروژه مهم اختصاص دهیم که این پروژه‌ها تا پایان سال 95 به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس‌‌جمهور با بیان اینکه عمده این طرح‌ها در زمینه آب و فاضلاب است که برای این سه شهرستان بسیار مهم است، گفت: این طرح‌ها هم برای زندگی و سلامت مردم و هم برای کمک به بخش کشاورزی بسیار حائز اهمیت است.

روحانی با ابراز "شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد از جمله شهرستان‌های تولیدی ما هستند" اظهار داشت: این سه شهرستان در صنعت، کشاورزی و دامپروری کار تولیدی انجام می‌دهند.

وی به توسعه بخش ریلی کشور اشاره کرد و با اظهار اینکه همه شهرستان‌های اطراف تهران باید از طریق ریل به تهران متصل شوند و رفت و آمدها باید سهل و آسان شود، گفت: وجود قطاری که در برنامه‌ای منظم بین منطقه شهریار، ملارد، قدس و تهران تردد کند، باعث می‌شود تا مردم در این مناطق با اطمینان و آسودگی رفت و آمد داشته باشند.

رئیس‌‌جمهور به اهمیت رواج کتاب‌خوانی در عصر حاضر پرداخت و گفت: خیلی از مردم در دنیا هستند که مطالعاتشان را در مسیر سفر انجام می‌دهند.

روحانی در زمینه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در منطقه غرب استان تهران، گفت: از لحاظ بهداشت و بیمارستان در سه شهرستان شهریار، قدس و ملارد وضع مناسبی وجود ندارد و در همین ارتباط تصمیم‌گیری شد که برای شهریار یک بیمارستان 300تختخوابی و برای ملارد و قدس هرکدام بیمارستان 60تختخوابی هم احداث و تجهیز شود.

وی افزود: ظرف سال‌های 94 و 95، احداث بیمارستان‌های شهریار، ملارد و قدس را سازمان مدیریت در اختیار می‌گیرد و این بیمارستان‌ها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تجهیز خواهند شد که این یک تحول خوبی در منطقه خواهد بود.

رئیس‌جمهور به احداث و تجهیز سالن‌های ورزشی مورد نیاز در منطقه غرب استان تهران پرداخت و گفت: در این عرصه نیز طرح‌های گسترده‌ای داریم که تا پایان سال 95 تکمیل می‌شود.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon