امام جمعه صنعا: جوانان یمن با تأسی از انقلاب ایران با استکبار مبارزه می‌کنند

امام جمعه صنعا: جوانان یمن با تأسی از انقلاب ایران با استکبار مبارزه می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه صنعا پایتخت یمن گفت: جوانان یمنی به‌عنوان بخشی از جامعه مسلمان با تأسی از انقلاب اسلامی ایران و هم‌دوش با فلسطین و حزب‌الله با استکبار مبارزه می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، الشیخ سیدیحیی الدیلمی در نشست خبری که امروز در اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اینکه آل‌سعود با حمله به یمن در پندار جنگ‌افروزی در منطقه است، اظهار داشت: از ملت ایران انتظار می‌رود که همچنان از ملت یمن برای رسیدن به خواسته خود که آزادی و دینداری است پشتیبانی کنند.

امام جمعه صنعای یمن با اشاره به اینکه تاریخ رابطه ایران و یمن به قبل از اسلام بازمی‌گردد، عنوان کرد: امروز رابطه ایران و یمن به‌دلیل حمایت ایران از یمن در مقابل ظلم کشورهای همسایه مستحکم‌تر از گذشته شده است.

وی به مشکلات اجتماعی ناشی از جنگ در یمن اشاره کرد و گفت: براساس اعلام سازمان ملل امروز 12میلیون نفر در یمن نیازمند مواد غذایی هستند و نبود امکانات رفاهی، عدم دسترسی به آب، برق و گاز مشکلات بسیاری را برای درمان حیات مردم ایجاد کرده است.

الشیخ الدیلمی با بیان اینکه ملت یمن در مقابل تمام مشکلات پایدار است، عنوان کرد: ملت یمن از آل سعود و حامیان آن اعم از آمریکا و غیرآمریکا هراسی ندارد و با قاطعیت اعلام می‌کند که تنها در مقابل خداوند خم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ضربات به ملت یمن سبب افزایش پایداری آنها می‌شود، افزود: از بیش از 40 سال گذشته تاکنون آل سعود با صرف میلیاردها دلار هزینه برای ترویج سلفی‌گری و وهابی‌گری در یمن و تغییر نگرش ملت آن تلاش کرده اما اکنون که از تغییر نگرش ناامید شده به زور متوسل شده است.

الشیخ الدیلمی با بیان اینکه نقشه‌های آل سعود در یمن شکست خورده است، گفت: آل سعود و حامیان آن سعی دارند یمن را از نظر دینی و سیاسی خوار و خاضع کنند و این درحالی است که مردم یمن در مقابل آن‌ها مقاومت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران تنها ملتی است که دولت‌مردان و مردم آن در ظاهر و باطن حمایت خود را نسبت به یمن اعلام کرده‌اند، افزود: کشورهای عربی با وجود آنچه از آن‌ها با عنوان اتحاد عربی یاد می‌شود هیچ حمایت و همدردی با ملت مظلوم و ستمدیده یمن انجام ندادند.

الشیخ الدیلمی با بیان اینکه در یمن هیچ تفاوتی میان فرقه‌های شافعی و زیدی نیست و این افراد با یکدیگر زندگی می‌کنند و رفت‌ و آمد دارند، عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران فرصتی را برای جهانیان ایجاد کرد که به حقیقت اسلام توجه کنند و دلیل اصلی تعارض دشمنان و ایجاد وهم بین مسلمانان جلوگیری از گسترش این تفکر جدید است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب‌های رخ‌داده در منطقه اعم از لیبی و مصر نشئت گرفته از انقلاب اسلامی ایران است، افزود: جوانان منطقه با تأثیر از انقلاب جمهوری اسلامی ایران به حمایت از مردم عراق و فلسطین و حزب‌الله پرداخته‌اند و آل سعود نیز برای حمایت از جنایات آمریکا و اسرائیل به این جنگ روی آورده است.

الشیخ الدیلمی با اشاره به اینکه داعش پرورش یافته اسرائیل و آمریکا است، افزود: آمریکا و اسرائیل قصد دارند با تقویت داعش چهره اسلام را در جهان سیاه جلوه داده و با علامت‌ها و شعارهایی از اسلام آن‌ها را حقیقت اسلام معرفی کنند ولی هیچ ملتی آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon