اتخاذ تدابیر برای ادامه تحصیل کودکان بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان

اتخاذ تدابیر برای ادامه تحصیل کودکان بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری تسنیم: مدیر دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه از اتخاذ تدابیر برای ادامه تحصیل کودکان بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان خبر داد.

روزبه کردونی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: در نشستی که با حضور مسئولان بهزیستی استان سیستان و بلوچستان و نمایندگان سازمان‌های مردم‌‌نهاد یکی از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده، وضعیت کودکان در معرض آسیب با اولویت کودکان کار، خیابان و بازمانده از تحصیل این استان بود.

وی ادامه داد: در این نشست که به منظور ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مسئول در حوزه کودکان انجام گرفت، مقرر شد سازمان بهزیستی و اداره آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان لیست واحدی از تعداد کودکان بازمانده از تحصیل ارائه دهند تا بتوان این عدد را مبنای سیاستگذاری قرار داد. ضمن اینکه حذف موانع برای ثبت سازمان‌های غیردولتی مرتبط و ایجاد هماهنگی با معاونت سیاسی اجتماعی استان سیستان و بلوچستان در خصوص اولویت بخشی به موضوع فوق در کارگروه اجتماعی فرهنگی استان در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه همچنین گفت: مطابق گزارش مدیران این استان، تعداد کودکان 7 تا 18 ساله این استان حدود 678 هزار و 595 نفر است و متاسفانه ریزش شدید کودکان بازمانده از تحصیل از مقطع پس از دوره ابتدایی به ویژه در میان دختران است.

وی افزود: مسئله کودکان بازمانده از تحصیل حاصل از ازدواج با اتباع خارجی نیز مورد بررسی قرار گرفت و در دومین نشست شورای عالی رفاه نیز مقرر شد معاونت اجتماعی وزارت رفاه در همکاری با وزارت کشور و سازمان ثبت احوال تدابیری برای بحث هویتی این کودکان اتخاذ کنند تا مسئله تحصیلی آن‌ها در آینده با مشکل موجه نشود.

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon